WillpaaFosen Startet 2.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2018 Jeg jobbe på Fosen Folkehøgskole i Trøndelag og nå syr jeg en svært stort telt til en Åfjordsfembøring. Jeg prøver å sy for maskin, men tror jeg at maskinen er ikke sterk nok. Det er en Singer fra 60-tallet, og det ikke trekker inn stoffet, også skjærer nålen gjennom tråden, så det er litt kjedelig. Jeg har ikke særlig mye peiling om industrimaskiner. Har noen erfaring med å sy i tykke materialer som seilduk? Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2018 Man må "følge etter" med stoffet, altså føre det inn i maskinen med hendene hvis det er store flak som skal sys. Og så må du ha jeansnål eller så vil nåla knekke/bøye seg. Og til sist så må du ha riktig tråd til oppgaven. Dvs en tråd som svulmer og tetter hullene den lager i duken når det blir fuktig. Bruker du vanlig tråd av noe slag så får du lekke sømmer og en tråd som ikke tåler sol og svekkes i løpet av få år. Sitér dette innlegget Link to post
WillpaaFosen Svart 4.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2018 Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.