Jump to content

Hva er båtlivet for deg, og hva fikk deg til å velge båten du har i dag?


Solseng

Recommended Posts

Solseng skrev On 2.2.2018 at 21.11:

For min del kan muligens båtlivet oppsummeres i dette bildet jeg tok med mobilen fra i fjor:

20170916_140010.jpg.84c7b1c559b87c3df1ceb661a15304e6.jpg

 

Med det vekslende været her vestpå handler mye om å gripe dagen. Bildet er tatt fra en liten holme noen få nm hjemmefra. Avstanden er ikke stor, men opplevelsen av å komme ut hit og bort fra byggefeltet og biltrafikken kan for meg neppe beskrives. Ekslusivt, uforstyrret og åpent.

 

Jeg er ikke helt på overnatting og ferie ombord i båt (enda), men slike små dagsutflukter til slike perler når metereologene melder fritt leide, er som manna fra himmelen for en regntung vestlandssjel. For meg fungrer en mindre daucruiser helt topp for å komme seg ut i nærnaturen. Ikke for mye plunder og utgift med selve båten, og man kan suge solstråler ombord om det skulle være mest praktisk.

 

Altså: En solseng med utsikt. :)

 

Dog kan det være nokså friskt på vei ut, så jeg snuser nok bittelitt på noe hvassere kjøreredskap - men denne sesongen er Ibizaen fredet. Den passer budsjettet så bra og gjør lite galt egentlig...

Kan jeg få spørre hvilken holme dette bilde er tatt ifra :)

Flott bilde som ga indre ro :)

Link to post
Share on other sites

For et par uker siden hentet jeg det som i mange år for meg har vært den oppnåelige drømmebåten, Bavaria 46 Cruiser. Bildet nedenfor er tatt tidlig en februarmorgen etter at jeg har kastet loss fra Haugesund og passert Ryvarden. Bare ullvottene røper at det er vinter.

 

Alene på havet er du liten, men samtidig så stor. Du får tid med deg selv, du får dvele ved tankene og kjenne på godfølelsen som ligger i båtens bevegelser. Sammen blir du og båten på et vis noe mer. Du får en ro byen og dagliglivet ikke kan gi.

 

Jeg har forsøkt å forklare dette til slike som ikke har noe forhold til verken båt eller sjø, og har dessverre kommet til kort. Her inne på Båtplassen tror jeg vi forstår hverandre. Uansett hvilken båt eller båttype vi drømmer om og eventuelt velger - vi forstår alle magien som oppstår når vi er der ute.

Forside1.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...