bc45 Startet 2.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2018 Vi savner seiling så vi ønsker å bytte ut daycruiseren vi har med en liten seilbåt. Fint om noen har tips til båttype som kan egne seg til vårt bruk. Vi har satt opp noen kriterier: - egne seg til dagsturer, eventuelt weekendturer - størrelse 20-30 fot - forholdsvis ny 0-7 år gammel - plass til 5 voksne - kjølbåt med ballast - toalett ikke nødvendig, men et pluss - gjerne en som seiler bra - innenbords eller utenbords motor - pris maks 400 000 kr Tips tas imot med takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 3.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2018 Hei. Jeg startet denne tråden for en tid tilbake, der fikk jeg en del tips. Noen av dem kan passe deg også, tenker jeg. En båt jeg ble gjort obs på da var Diva 24 DC. Den har riktignok senkekjøl, men treffer ellers dine kriterier godt. Finnes også i en variant med større cabin. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 3.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2018 Ikke undervurder viktigheten av toalett. Bør ha pumpedass og septiktank. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 3.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2018 (redigert) Hunter 27 er kanskje et alternativ, ser det kommer noen sånne til salgs hvert år. Ellers bør Etap 24 og First 25.7 være innenfor. Begge er tilgjengelige i versjoner med ballastkjøl. First 27.7 er jo også morsom men den har senkekjøl. Men mulig disse er et par, tre år eldre enn det du ønsker. Ellers mye nytt fra Polen, f.eks Sedna 24 eller Carisma 22 men det meste av dette kommer vel med senkekjøl som standard. Redigert 3.Februar.2018 av Sjøstein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 3.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2018 (redigert) Tusen takk for tipsene! Da skal jeg kose meg med litt lesing på nettet Etter litt kjapp lesing ser First 25.7 veldig spennende ut og passe til vårt bruk Redigert 3.Februar.2018 av bc45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 5.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2018 Fareast 28, Seascape 27 er noen jeg kom på i farten, dersom rask og morsom seiling er førstepri. Mulig de er litt uttafor budsjett, og er ikke sikker på sengeplass til 5 men.. .. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 5.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2018 Sjøstein skrev On 3.2.2018 at 9.31: Hunter 27 er kanskje et alternativ, ser det kommer noen sånne til salgs hvert år. Nå har det dukket opp et eksemplar på Finn ? Sitér dette innlegget Link to post
oyster Svart 6.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 Sedna kan kanskje være et alternativ, dog 24-foteren bryter kanskje akkurat budsjettet ditt med momsen. Ryktene forteller at 26-foteren blir utstilt på sjøen for alle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.