Jump to content

Båtmessen i Gøteborg 2018


Buster Magnum

Recommended Posts

Jeg var på vej til GBG i går.

 

Da vi kom i land fra færgen i Helsingborg, så begyndte det at regne. Men udetemperaturen var -1, så det var lidt skummelt.

 

På vej nordpå regnede det mere og mere. Jeg satte farten ned, men blev hele tiden overhalet af friskere bilister. Da vi kom til Hallandsåsen og begyndte opstigningen, frøs vandet til is på forruden og viskerne tog det ikke. Da satte jeg farten ned til 30 km/t.

 

300 meter længere fremme lå pludselig fire hel- og halvknuste biler. En lå halvt oppe på autoværnet og der var vragrester over hele vejen på en strækning af 200 meter. Det samme var tilfældet i den modsatte vejbane.

 

Jeg testede bremserne og ganske rigtigt: Ingen effekt. Ren, sort is på vejen. Alle lastbiler stoppede klogt nok, for var de begyndt at køre ned ad bakken, så var det gået helt galt. 

 

Jeg listede ned til Båstad og drejede af der. Så nu har den stået på spa og god mad på Skansen i stedet. Båtmässa næste helg måske..

 

Lidt OT, men det var en absurd og uhyggelig oplevelse. Ingen advarsler i Sveriges Radio, ingen på nettet. Bare uventet isslag og idiotiske bilister, der ikke kan læse vejret. 

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg var på messa i går! kult det, men det er jaggu mye skrap det går an å bruke penger på óg....:giggle:

 

La merke til at det kun var to seilbåter totalt i hallen. Hvorfor er det egentlig ikke fler? interessen var hvertfall stor nok på den ene som var til salgs. 

Burde ikke HR og Najad være representert ved slike anledninger?, det er jo nærmest deres eget lokalmiljø....

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...