Pekan Startet 6.Februar.2018 Del på Facebook Startet 6.Februar.2018 Hei, Finner lite info om Jeanneau 7.5 dc bortsett fra en båttest der den får noenlunde greie skussmål ( http://www.klikk.no/motor/baat/test-jeanneau-cap-camarat-75-dc-mevinrude-250-e-tec-3529657 ), men lite bruker-erfaringer. Er det noen som har kjennskap til denne båten? Den aktuelle jeg ser litt på, er en 2011 til salgs på Karmøy ( https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=109172872 ), som virker som en grei båt til grei pris? I testen blir det nevnt at trimplan er anbefalt, det har den aktuelle båten. Liker veldig godt løsningen med seperat toalettrom på denne båten, det er ikke mange i den størrelsen som har det. Innbyr mye mer til en langhelg enn den vanlige løsningen med do gjemt under noen puter i baugen. Litt mer generelt, jeg er ikke veldig båtvant, har hatt en mindre, eldre Askeladden 515 i noen år, der jeg har hatt den på vinterlagring selv, og styrt med oljeskift og det enkle vedlikeholdet selv. På en større båt blir det ikke til at jeg lagrer den selv, så lurer litt på rundt kostnader rundt dette? Basert på kjappe undersøkelser ser det ut som en må rekne med ca kr 500 pr fot for lagring innendørs, men hva pleier å "følge med", eventuelt være tilvalg ved lagring. Kan man få båten bunnstoffet før sesongen, er dette dyrt kontra den lille (men kjipe) jobben det er å gjøre det selv? Skal sies at hvor jeg har båten har det ikke grodd så mye, så jeg har ofte bare flikket litt på stoffingen på båten jeg har nå, før sesongstart. Hva bør jeg være obs på mtp utført vedlikehold på denne båten? Toalett med septik har vel noen vedlikeholdsbehov, motor har nylig hatt service, før lagring. Pleier folk la det gå 3 år mellom hver service på e-tec-motorene? Eller tar man et oljeskift i det minste mellom hver service, som mange gjør på biler med longlife-olje? Sitér dette innlegget Link to post
Pekan Svart 7.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2018 Ingen som har kjennskap til denne? Er lov å komme med innspill om man ikke kjenner til selve båten, alltid greit med andres inntrykk av annonsen, hva de selv tenker er dumt/fint med båten slik den fremstår :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7.Februar.2018 Del på Facebook Svart 7.Februar.2018 Tviler på at det er solgt noe mye av denne her i Norge!! Kundegruppene vil heller ha Windy, Nidelv Askeladden Norkapp Skipsplast og Finnmaster. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sørlandet2 Svart 7.Februar.2018 Del på Facebook Svart 7.Februar.2018 Jeg har ingen annen erfaring med denne båten en at jeg syns den ser flott ut. Virker som de har fått plass til mye på 7.5 meter. Denne har en Evenrude totakter. Med det er det ikke noen motorolje å bytte. Eneste du må sørge for er å fylle på totaktolje i egen tank, av rett kvalitet. Kun olje på drev som skal skiftes. Rådfør deg med lokal Evenrude forhandler. Vil tro de sier sørg for å bruke god totakts-olje, sørg for ren bensin, kanskje bytte bensinfilter årlig. Det har vert problem med dyser som går i stykker, dyrt.. Jenneau er et av Europas største verft. Det er jo delte meninger om det er en fordel, eller ulempe her inne på båtplassen.... Det er kanskje ikke så eksklusivt som et båtmerke som er lagd i små serier, med norsk opphav. Men fordelen er jevn grei kvalitet, og mye båt for pengene. Du vil kunne få en nyere båt for samme pengene, sammenlignet med merker som er nevnt over. Det fører til nyere motor, nyere plotter, nyere kokeapparat, osv.. Som i mine øyne ser bra ut. I mine øyne er dette en fin alder å kjøpe. Ser fresh ut. Innkjørt. Barnesykdommer skal være kurert. Kikk nøye etter misfargingen under dekk, som kan skyldes vannlekkasje. Anngående vinteropplag, ta kontakt med lokale, aktuelle plasser for pris og info. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Pekan Svart 7.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2018 Selvsagt er det ikke motorolje på 2t, en liten kortslutning hos meg der. Takk for råd Sørlandet2. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.