Jump to content

Nor-dan 780 med Mercruiser 2.8 es 200 maks turtall

Frb82

Recommended Posts

• 3 måneder senere...
Frb82 skrev On 8. februar 2018 at 14.20:

Noen her på gruppa som har Nor-dan 780 med Mercruiser 2.8 es 200 og bravo 3 drev?

Som husker hva de har i maks turtall?

mener jeg 3100-3200 på maks, og da ca 30 knop. 

Men jeg har lest litt, og disse motorene skal ligge opp mot 3800 i maks turtall. 

Hei! Jeg har samme båt og motor som deg, den gjør ca 32-33 når den settes på vannet. Turtelleren min har vært deffekt siden jeg kjøpte båten, men mener også at topp turtall på motoren er 3800 tipper min kansje har 3600 på topp men usikker pga den deffekte turtelleren. Men de fleste båtene jeg har sett på finn oppgir rundt 32 på topp med denne motoren.

Lingus skrev On 8.5.2018 at 23.27:

Hei! Jeg har samme båt og motor som deg, den gjør ca 32-33 når den settes på vannet. Turtelleren min har vært deffekt siden jeg kjøpte båten, men mener også at topp turtall på motoren er 3800 tipper min kansje har 3600 på topp men usikker pga den deffekte turtelleren. Men de fleste båtene jeg har sett på finn oppgir rundt 32 på topp med denne motoren.

DSC_0005.JPG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...