Hedwig Svart 3.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 (redigert) Om båten 50 meter foran deg sender, skulle en tro den var langt sterkere enn båter som sender med kl. A kilometervis unna. Får andre båter i havnen opp den båten? Om du sjekker opp mot Marinetraffic kan den lure deg. Den viser AIS-signaler mange timer etter at båten sender signal for siste gang. Jeg har sett Havelle på Marinetraffic minst 12 timer etter at vi skrudde av AIS. Du kan evt. se på Marinetraffic når siste signal ble tatt i mot. Men ville ikke stolt på dette. Vi har en egen strømbryter til AIS, og jeg har sett Marinetraffic mene at de har fått inn signaler fra Havelle lenge etter jeg vet at Havelles AIS var skrudd av. Enten narres du av Marinetraffic, eller så heller jeg mot @Lars H.s teori. Redigert 3.Mai.2020 av Havelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 3.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 Det er ikke bare den båten. På Marine Traffic ser jeg haugevis med klasse B-båter i nærområdet, som ikke er synlig hos meg. Skal sjekke det litt nærmere. Kommer tilbake med resultatet! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 (redigert) Og det er ikke noe med oppsettet av AIS'n din som har endret seg? Men forsøk for all del med en annen antenne som din antenne for VHF'n. Å tro det er selve AIS transponderen som feiler er alltid vanskelig å tro, men som elektronikkingeniør vet jeg at ALL elektronikk kan feile. Redigert 3.Mai.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.