Jump to content

Mercury 135 v6 1992, erfaringer? Forbruk?

janlill

Recommended Posts

Har ikke personlig erfaring med denne motoren, men en kamerat solgte unna tilsvarende motor (+båt) da trimpumpen sa takk for seg. Selv har jeg en -96 Yamaha 115 liggende i kjelleren. Kabler har begynnt å tære. 1992 og 1996 er lenge siden. Jeg var t.o.m. ung og sprek da. Bingo er mitt synspunkt på spørsmålet.

De færreste av oss kjører rundt i 20 år gamle biler. Skal man putre rundt på sjøen med 25+ år gammelt motori, så bør man kjenne til risiko. Poenget er at ting virker til de plutselig ikke virker lenger. God dregg og langt tau ville jeg sagt.

Redigert av Solseng (see edit history)

Jeg har en 88 modell Mercury 135. Går godt og er lettstartet. Jeg føler at det er en driftssikker motor, men så klart, alt kan jo skje med en så gammel motor. På full peis bruker den ca 70 liter i timen, men det er sjeldent jeg kjører på fult. Marsjer på rundt 3800-4000 rpm, da bruker den kansje rundt 25-30 liter i timen (Har aldri målt skikkelig). Tror din motor har ca samme forbruk, kansje marginalt mindre.

Hehe... Jeg kjører rundt i en 15 år gammel bil selv og er komfortabel med det. Den blir jo kallt inn på EU-kontroll annenhvert år og får service og sjekk av kritiske deler. Jeg er litt mer skeptisk til å legge ut på sjøen med enda eldre båtmotorer som man kanskje ikke kjenner servicehistorikken til. Et par ufrivillige stopp ute blant skjær og storhavet fikk meg til å si at nok var nok, og den gamle to-takteren ble pensjonert. Den gnagende følelsen av å ikke kunne stole på motoren ødela såpass mye av gleden av å være i båt, at jeg så meg nødt til å legge ut mye penger i ny motor - men gleden av å være ute er tilbake igjen.:smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...