Jump to content

To personer savnet etter båthavari: beredskap?


Risor23

Recommended Posts

les: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=284569

 

hører på amk,tjøme radio osv nå. Full utrykkning med ambulanse,rødekors,helikopter osv, men det jeg stusser på er at Redningsskøyta bruker 1,5t frem til skadested i Lillesand.

 

Er det så ufattelig dårlig beredskap på sørlandet sommerstid?

Er jo ikke alltid helikopter,rødekors osv kan rykke ut, så greit å ha en redningsskøyte.

Link to post
Share on other sites

Det kan ikke ligge en redningsskøyte på hvert nes heller så jeg syns ikke en skal kritisere redningsselskapet for at det tok 1.5 timer så sant dette bare skyldes at skøyta var langt borte, f.eks på annet oppdrag...

 

Ellers er jo dette et skole-eksempel på at en ALDRI må forlate båten så lenge den flyter. Jeg har i ung alder gjort det samme og det er ren og skjær galskap å legge på svøm. Jeg jobbet alene på et oppdrettsanlegg og hadde mistet båten, syns det var så pinlig at jeg heller la på svøm enn å ringe etter hjelp. Blir helt skremt når jeg tenker på vurderingsevnen. Det så kort ut når jeg jompa uti, men jammen ble det langt og kaldt... Heldigvis gikk det bra!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...