Risor23 Startet 20.Juli.2005 Del på Facebook Startet 20.Juli.2005 les: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=284569 hører på amk,tjøme radio osv nå. Full utrykkning med ambulanse,rødekors,helikopter osv, men det jeg stusser på er at Redningsskøyta bruker 1,5t frem til skadested i Lillesand. Er det så ufattelig dårlig beredskap på sørlandet sommerstid? Er jo ikke alltid helikopter,rødekors osv kan rykke ut, så greit å ha en redningsskøyte. Sitér dette innlegget Link to post
Risor23 Svart 20.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 Da er alle på fastlandet. I god behold! :) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Det kan ikke ligge en redningsskøyte på hvert nes heller så jeg syns ikke en skal kritisere redningsselskapet for at det tok 1.5 timer så sant dette bare skyldes at skøyta var langt borte, f.eks på annet oppdrag... Ellers er jo dette et skole-eksempel på at en ALDRI må forlate båten så lenge den flyter. Jeg har i ung alder gjort det samme og det er ren og skjær galskap å legge på svøm. Jeg jobbet alene på et oppdrettsanlegg og hadde mistet båten, syns det var så pinlig at jeg heller la på svøm enn å ringe etter hjelp. Blir helt skremt når jeg tenker på vurderingsevnen. Det så kort ut når jeg jompa uti, men jammen ble det langt og kaldt... Heldigvis gikk det bra! Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Båten var forøvrig stjålet så det var en grunn til at de ikke hadde så lyst til og tilkalle hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
bella Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Båten var som sagt stjålet, og nå er de reddet og arrestert Til pass for dem...håper de må betale for hele redningsopperasjonen også http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=284579 Sitér dette innlegget Link to post
Risor23 Svart 21.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Selvfølgelig kan det ikke ligge redningsskøyte på vært svaberg, men 1,5t syntes jeg var litt i det meste laget syntes nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Hva slags begrep er det som brukes? Å kjøre tom for drivstoff er hverken havari eller uhell. Det heter å være uforberedt. Det å forlate en intakt båt skal jeg avstå fra å karakterisere. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.