stein erik olsen Startet 11.Februar.2018 Del på Facebook Startet 11.Februar.2018 Heia.Vurdere å kjøpe båt. Står i 2 båter den ene Har en 90 Honda 2000 mod gått ca 800 timer.alt av servicer er fulgt opp.virker som den skal. Den andre er en Yamaha 90 2004/5 mod usikker på timer,men ble overhaldt for noen år siden.Denne virker også som den skal. Begge er 4 taktere. Noen som har slike motorer? som kan si noe om fordeler og bakdeler med disse. Regne med forbruke er ca det samme på begge. Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 13.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2018 Merkelig....Ingen som har slike motorer.... Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 13.Februar.2018 Del på Facebook Svart 13.Februar.2018 Jeg er ingen ekspert, men å kjøpe eldre båtmotorer er vel alltid forbundet med risiko. Du sier Yamahaen er overhalt. Hva mener du med det? Ingen 13 år gamle motorer har i min oppfatning behov for overhaling, med mindre de har ver under vann eller utsatt for annet unormal belastning. Samt alle motorer som er blank i lakken, kan på ett tidspunkt vert kjørt med dårlig impeller, overtemperatur. Eller annet. Basert på den informasjonen du gir er det vel ingen her som kan si hva som er et godt kjøp. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 14.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Hva mere ut etter kvaliteteten på disse motorer.Og andre erfaring med slike motorer. Vet ikke hvorfor Yamahaen er overhaldt.men alt inni motorn skal vær skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Kjenner til etpar Honda BF90 brukt på arbeidsbåter. Solid og driftssikkert. 2000 er vel en forgassermotor? Yamaha F90 er ikke så vanlig her til lands, her var det F80 og F100 som vant. Bra motorer det også, og har inntrykk at de er litt sprekere enn hondaen. Vanskelig å tippe hvorfor det måtte overhaling til - kunne jo feks være regreim havari - eller drukning Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
stein erik olsen Svart 14.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Ja er forgasser utgaven av den Hondaen. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Tipper Yamaha 90 er 2 takt, og da hadde jeg lett valgt den foran gammel 4t. En god motor, som kom nærmest 4t i test på forbruk og støy. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 her kommer det også litt an på båt.. ikke alle kombinasjoner passer like godt overens mtp .feks vekt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
stein erik olsen Svart 15.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2018 Etter nærmere sjekk så er yamaha motorn 80 hk ikke 90 og den er 4 takter.Er overhaldt p.g.a båt delvis under vann. Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 16.Februar.2018 Del på Facebook Svart 16.Februar.2018 Om Yamaha'en er med innsprøytning så ville jeg klart gått for den, så vidt de kan garantere for overhalingen. Selv har jeg en F100 2005 mod som i grunn er samme motoren, og er meget fornøyd med den. 2005 var vel året Yamaha innførte innsprøytning på disse. Honda'en kjenner jeg ikke så godt, men de reklamerer vel med kjede på registeret, så man slipper evt. registerreim skifte. Men forgassermotorer kan fort bli litt mer justering/service, spesielt når årene går. Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 15.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Da ble det denne båten og Honda 90 hk. får håpe motorn fungere ei stund til :) Sitér dette innlegget Link to post
sibika Svart 14.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2021 Hei, har du Hondaen enda, er du fornøyd. Er det en forgasser motor. Jeg vurderer å kjøpe en båt med en 2001 mod. Men er veldig skeptisk. Kjekt om du har tid til et svar Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 22.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2021 Honda er generelt kvalitetsmotorer, så lenge de har fått den servicen og vedlikeholdet de skal ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.