Lars Nielsen Startet 11.Februar.2018 Del på Facebook Startet 11.Februar.2018 Hei dere! Har en VP TAMD 60 hvor det på det elektriske skjemaet står at det er både W og G som skal kobles mot original turteller. Nå har det seg sånn at jeg har en WEMA turteller, Type IQHB-BB-4KL. Den har kun +, - og W som tilkoblingspunkter. Spørsmålet er da..... hva gjør jeg med G-lederen som kommer fra motoren? Kobles den sammen med W og inn på turtelleren, eller skal jeg la være å koble den til? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Februar.2018 Del på Facebook Svart 12.Februar.2018 La være du. Det holder med W på Wema turtelleren. Går ut fra at W kommer fra dynamoen og ikke fra en sånn liten turtallsgiver? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
casie Svart 12.Februar.2018 Del på Facebook Svart 12.Februar.2018 Holdt på med samme greien på en scand atlantic for ca 8 år siden,så litt er gått i glemme boken...tamd 60 B har vel et to polet system,med et tachometer som står og teller på svinghjulet. Wema turtallsgiver er beregnet for tilkobling på w på dynamo.Om du har orginal dynamo,så finnes det ikke et slik punkt.Jeg endte opp med ny dynamo fra valeo.Mener den kostet meg ca 3500.- den gangen Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 13.Februar.2018 Del på Facebook Svart 13.Februar.2018 tamd 60 serien har rpm måling på svinghjul ja. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Februar.2018 Del på Facebook Svart 13.Februar.2018 Da må du enten lage nytt W uttak på dynamo eller kjøpe ny dynamo som allerede har dette. Husk at turteller må kalibreres etterpå for å vise rett. F.eks vha en optisk turteller . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.