Andresh Startet 12.Februar.2018 Del på Facebook Startet 12.Februar.2018 Mitt oppsett idag fra separator : - Kjølevann går ut under båten. - tørreksos er nylig koblet inn på SB hovedpotte (før gikk denne inn i badeplattform og ut under plattform) Ved å koble om på tørreksos ble det et MYE roligere lydbilde fra generator ? Det jeg hører litt bedre nå er derimot skvulpelyden fra separatoren.... Så jeg går derfor og tenker på evnt å sette på en ekstra lydpotte på tørreksosen, nemlig for å dempe lyden fra separator.... Fornuftig ? PS: Grunnen til at jeg nylig har montert akkurat denne type http://www.halyard.eu.com/pleasurecraft/productdetails.php?product=42 , var for å få nok fallhøyde ( og ikke vannlås) på evnt vann i tørreksosen. Så hvis det blir potte på tørreksos, må denne tåle vanngjennomstrømning.... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Februar.2018 Del på Facebook Svart 13.Februar.2018 Var litt vanskelig å forstå. Esospotte / lyddemper demper neppe skvalpelyd ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Andresh Svart 13.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2018 Litt vanskelig å forklare også....? Når jeg står på utsiden av båten akter og inntil SB eksos utløp fra hovedmotor (hvor tørreksos fra generator er koblet til), så hører jeg ganske godt lyden fra kjølevannet inni separatoren. Så derfor lurer jeg på om en lydpotte kunne dempet denne "surklelyden"...... Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Hva med å prøve noe lydisolasjon rundt separatoren? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Hulda Svart 14.Februar.2018 Del på Facebook Svart 14.Februar.2018 Nei, ingen lydisolasjon på vannutskilleren. Prøv heller med potte på eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.