Jump to content

Stemningsbilder fra Hvaler

Komodo

Recommended Posts

16 hours ago, Komodo said:

Se der ja, det var kjente og kjære trakter Nils :thumbsup:

Her er et til fra samme området. Det var i September 2007 at vi dro med Tora fra Oslo til Tisler. Overnattet på Flatskjæra på vei utover og dro hjem igjen i ett strekk to dager senere.

IMG_3227.JPG.10c9b603c9ce4202e60cb4ab21999ccd.JPG

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

NilsPils skrev On 6.3.2018 at 16.40:

Her er et til fra samme området. Det var i September 2007 at vi dro med Tora fra Oslo til Tisler. Overnattet på Flatskjæra på vei utover og dro hjem igjen i ett strekk to dager senere.

IMG_3227.JPG.10c9b603c9ce4202e60cb4ab21999ccd.JPG

Supert med flere bilder Nils :thumbsup:

Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å plassere fortøyningsplassen deres helt nøyaktig her :blush:  Det ser ut som Kirkøy/Lauer i bakgrunnen, så det må vel være sånn cirka på nordsiden av der det andre bildet ditt er tatt?

Key Freak skrev for 16 timer siden:

Du verden, så flotte bilder! Jeg skjønner jo at vi har brukt Hvaler alt for lite. :thumbsup:

Ja, mange fine plasser ute i øyene her :yesnod: Men for dere som kommer nordfra er det vel vanlig å bare passere forbi i en transportetappe på vei til Bohuslen. Vi merker egentlig det ganske godt om sommeren. Det er ofte god plass i skjærgården i fellesferien, da virker det som om de fleste enten er nedover sørlandskysten eller nedover svenskelandet. 

Redigert av Komodo (see edit history)
Komodo skrev 53 minutter siden:

Ja, mange fine plasser ute i øyene her :yesnod: Men for dere som kommer nordfra er det vel vanlig å bare passere forbi i en transportetappe på vei til Bohuslen. Vi merker egentlig det ganske godt om sommeren. Det er ofte god plass i skjærgården i fellesferien, da virker det som om de fleste enten er nedover sørlandskysten eller nedover svenskelandet. 

Der traff du nok spikeren på hodet, ja. Vi er på vei til og fra Sverige når vi passerer Hvaler. Fyller som regel diesel i Utgårdskilen begge veier, da! :yesnod: Så jeg legger alltid igjen litt til det lokale næringslivet.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

2 hours ago, Komodo said:

Supert med flere bilder Nils :thumbsup:

Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å plassere fortøyningsplassen deres helt nøyaktig her :blush:  Det ser ut som Kirkøy/Lauer i bakgrunnen, så det må vel være sånn cirka på nordsiden av der det andre bildet ditt er tatt?

.......................

Mener å huske  at det er i en liten østvendt bukt på en øy på sørsiden av Tisler. Det var ganske grunt der og en skummel stein i innløpet. Egner seg ikke for større båter enn Tora. Vi har kjørt forbi der senere med Saowanee og undret på hvordan vi turde å gå inn der.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Har forsøkt meg på en Youtube-video fra vår første sommer med ny båt. 

Det er noe fra Hvaler der (Fredagshølet), men også Sørlandskysten mm. 

Synes sommeren 2017 var fin jeg, men det har sikkert endel med ny båt å gjøre :yesnod:

Se videoen

Og så et bilde fra Skjærhalden, retning sør-vest;

20170712_194233.jpg.350d3558b7d63beefbc1bf28802be766.jpg

• 2 måneder senere...

Lå på en fin plass på Tjeldhomen helt til lavvannet kom :confused:. Blei stående på til langt ut på søndagen :giggle:. Når vi endelig fikk vann under kjølen så satt ankeret fast i bunnen. Fikk da løs det etter flere dykker/grave turer ned til ankeret.

Båt.jpg

• 1 måned senere...

Ja nå har det vært mange fine dager på Hvaler siden sommeren satte inn for alvor tidlig i mai. I går meldte de 35 varmegrader i Fredrikstad, og 30 i dag, men fra i morgen av skal temperaturene ned på 20-23 grader. Men meldingene er fremdeles stabile,  så det er ingenting som tyder på at sommeren er over. Akkurat nå ligger vi og hører på tordenværet i det fjerne og lurer på om det kommer hit. Det har jo vært en runde nedover i Bohuslen, og i følge værmeldingen skal det komme hit i natt. Akkurat nå er det stille før stormen... 

Messaging1532805764604.jpg.ab89819ba56e81de944c0719aa8189d5.jpg

Messaging1532805755773.jpg.5031750d8a6e4d4993cb9ba6ed4b5964.jpg

Solnedganger fra hhv Brattestø og Lauerhavna i juli. Hvaler imponerte og vi likte oss bedre her enn nedover svenskekysten faktisk. Spesielt Lauer og det trivelige hyttefolket der satte vi pris på.

E1880DBC-2BCF-4205-A21F-3BD43E7FE670.jpeg

6E49580E-578B-4BEE-925F-0C0FB735761D.jpeg

Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46

• 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
Komodo skrev On 1.3.2018 at 9.07:

Årets første vårdag på Hvaler. Minus 10-11 i dag, noe som er en god forbedring fra i går som det var 13-14. Fortsetter den økningen fram til sankthans så blir det bra :giggle: 

5a97b41a592c6_01_03_1806.jpg.c8a7a132cfd03b04eadb0ff76110d573.jpg

5a97b4160f283_01_03_1804.jpg.0d933890f536792c363e701d5b99ae76.jpg

På tide å løfte denne tråden fra i fjor. Disse to bildene er altså tatt på samme dag for et år siden. Litt artig å se hvor stor forskjellen er! De siste dagene har det vært nesten stille, sol, og 17-18 grader på trappa her.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...