MegaTrondy Startet 19.Februar.2018 Del på Facebook Startet 19.Februar.2018 Båten min står ute hele året på henger og selv om den er dekket til samler det seg litt vann i bunnen over tid da presenningen ikke er helt vanntett. Lurer også på å få meg en båtplass i stedet for å dra den opp og ned av vannet hver gang. Spørsmålet er om det er mulig å montere en ventil i hekken hvor vannet renner ut men hvor det ikke kommer vann inn? Båten er "synkefri" så den vil ikke gå under hvis ventilen svikter. Vet ikke hva som er mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Februar.2018 Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 Selvlensere fungerer vel bare når båten er i fart jeg satt inn en liten lensepumpe i en Yngling drevet av et mc batteri. Skal se om jeg finner tråden om det Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Februar.2018 Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Februar.2018 Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 Så lenge du har båten på henger, så funker ju en Dyvika Mener den som sitter bak i gummibåten også har noen form av tilbakeslag ventil i form av en gummi-flerp men den lekker litt så pluggen sitter alltid i da båten er på sjøen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Eureka Svart 19.Februar.2018 Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 Synkefri? Det kan hende, men den kan sikkert ligge med vann til ripa. Hva da med motoren? Sitér dette innlegget Link to post
stig arve Svart 19.Februar.2018 Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 Kva type båt og merke er de? Kommentar fra moderator: Lagt til fabrikat i tittelen, skal være med når det er av betydning. Alle må vennligst lese reglene før man poster. Lengde/modell er også viktig, finnes en rekke dromedille-utgaver. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 19.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 KMV With Dromedille er det. Ser noen bygger opp golvet og lager en type avrenning, men det er litt mye arbeid. Lensepumper kan gå, men da må jeg passe på at det er strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.Februar.2018 Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 (redigert) Finnes lensepumpe basert på en trekkspillbelg som monteres på fortøyningen. Hver gang båten beveger seg litt, pumper belgen. strømløst. Redigert 19.Februar.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stig arve Svart 19.Februar.2018 Del på Facebook Svart 19.Februar.2018 Er da ikkje ein mesing plug bakk i dørkken som går ut under på din? Da skal den klare og flyte med 10hk 2T men blir ein del og øuse ut eter pluggen er set til bakke Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 21.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2018 stig arve skrev On 19.2.2018 at 22.00: Er da ikkje ein mesing plug bakk i dørkken som går ut under på din? Da skal den klare og flyte med 10hk 2T men blir ein del og øuse ut eter pluggen er set til bakke Nei, virker som den er støpt igjen eller ikke har vært der. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 21.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2018 Eureka skrev On 19.2.2018 at 20.22: Finnes lensepumpe basert på en trekkspillbelg som monteres på fortøyningen. Hver gang båten beveger seg litt, pumper belgen. strømløst. Har brukt dette før med blandet suksess. Når det blåser fungerer det fint men er det vindstille fylles båten opp. Hvis det snør eller fryser på med påfølgende regn og frost fylles den også opp med vann. Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 22.Februar.2018 Del på Facebook Svart 22.Februar.2018 Jeg vil også anbefale batteri og lensepumpe, bruker så lite strøm at det så og si er vedlikeholdsfritt. Hvor mange fot er båten? Hadde et 45ah batteri i en GH14 med automatisk lensepumpe. Den sto ute en lang sesong med litt lading fra motor, men ikke mye. Fungerte uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.