Hallangen Startet 23.Februar.2018 Del på Facebook Startet 23.Februar.2018 (redigert) har to tamd60c som ikke vil opp i turtall v belastning, får bare 1200 omd, noen som har noen tips her? har skiftet alle filtre. Redigert 23.Februar.2018 av Hallangen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Kan høres ut som det er lite turbotrykk. Ved 1200rpm skal turboen begynde å ladde. Ta av luftfilteret og kjenn om skovlene roterer lett og at det er minimalt med slarke. Det kan også være lekkasje mellom turbo og innsugsmanifols. Sitér dette innlegget Link to post
Hallangen Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Har skiftet begge turbo på begge to og demontert intervaller og trykktestet men ikke noe forandring Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 har du sjekket diesel tanken? Jeg hadde så mye dieseldyr i tanken en gang at stigrøret måtte suge dieselen igjennom dyrene, da vile den ikke særlig opp på turtall :/ Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Høres merkelig ut at begge to har samme problemet må være tilgangen til drivstoff som mangler en plass i drivlinja Var det sånn før filterskift og ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Hallangen Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Det er nok bare den ene motoren som ikke er med men vil ikke den ene så får man ikke opp turtall på den som er frisk heller men jeg har koblet ut dieseltanken og kjørt med diesel rett fra ett fat uten at det ble noe bedre ?? Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 har du dobbeltsjekket at den ikke suger luft noen plass? f.eks montere en gjennomsiktig slange fra siste filter frem til dieselpumpe, og se etter luftbobler :) Jeg kjenner ikke til den mototren din, men synes det høres ut som ett diesel eller luft problem. ryker den noe spesielt ? er den eller fin i gangen på motoren frem til 1200rpm? Noe som har skjedd med motoren i det siste som kunne utløst dette? Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Kontroller matepumpetrykk under belastning. Bør ligge på ca 100 til 150 kPa. Returventilen på pumpen kan være problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Når tid oppstod dette problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Er slange til røykbegrenser montert? Sitér dette innlegget Link to post
Hallangen Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Mistet plutselig turtall på den ene motoren når jeg lå i plan, men begge motorer går som en drøm uten belastning, kan ruse de opp til Max turtal og ingen unormal røyk Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Sjekket fødepumpen ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
bellen Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Sjekk under ladeluftkjøleren om det er tært hull der. Det kan ofte tære hull rundt tappeskruen. Har du sort røyk på motoren som ikke drar? Sitér dette innlegget Link to post
Hallangen Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Jeg har demontert begge ladeluftkjølerne og trykktestet så de er grei og skiftet pakninger på innsug, det ryker ikke unormalt sort fra noen av motorene Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Ja, selve innmaten har du trykktestet, men sjekket du godt huset til ladeluftkjøleren om det ikke var noen tæringer der? Sitér dette innlegget Link to post
Hallangen Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Ja begge var greie? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Og gasswire er stram og fin og gir fult utslag ved full gass på hendelen? Sitér dette innlegget Link to post
Hallangen Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Ja så klart Sitér dette innlegget Link to post
Hallangen Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Kan det være mulig at det har kommet noe dritt inn i dieselpumpa så den ikke får nok diesel v belastning? Sitér dette innlegget Link to post
cantina Svart 23.Februar.2018 Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Har du sjekket medbringer til dieselpumpe, og eventuelt overflowventil på pumpa Sitér dette innlegget Link to post
Hallangen Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2018 Jeg er bilmekaniker men har ikke noe greie på diesel pumper så nei det har jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Det sitter et lite filter i forbindelse med høyttrykkspumpa som kan gå tett.(Gjorde i allefall det på min TAMD30A) Det er ikke større enn det ytterste leddet på en finger og akkurat hvordan det sitter husker jeg ikke(16 år siden jeg hadde problemer). Det tar uansett ikke mange minuttene å sjekke dette filteret. Dette filteret har vel kun en funksjon at du ikke skal ødelegge pumpa med urenheter. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Har du målt turbotrykk på motorene? Slange til røykbegrenser kan ha hoppet av.....feks.... Det lille filteret som er nevnt over har du nok ikke. Tamd 30 har fordelerpumpe, din har vel rekkepumpe hvis jeg husker riktig..... Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Er du bilmekaniker, har du sikkert tilgang til trykkmåleutstyr (dobbel banjoskrue M 14, banjonippel med slange og manometer 0 - 2,5 bar). Jeg foreslår at du kontrollerer matepumpetrykk og "sjekker ut" dette før du bruker mer tid på mulige og umulige andre forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.