xGeddix Startet 25.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2018 Hei igjen!? har tenningsproblemer med min yamaha 20hk 2t 94 modell. Det begynte med at den var svært tregstarte t . Så ville den ikke starte i det hele tatt. Her er det jeg har gjort til nå: Funnet ut at det ikke er gnist på pluggene. La pluggen mot jord med stålstreng, og dro i snoren. Til å begynne med var det såvidt litt gnist (gjorde dette i mørke), men etter litt forsvant den helt. Har nye plugger. Koblet fra ledningene fra cdi og inn på coil. Her måler jeg ved første drag ca 5v, andre drag ca 8 v, tredjedrag ca 11,8v . Jeg har multimeter som låser tallet på høyeste spenning. Demonterte i dag svinghjule for å se litt. Litt rustent og fælt , ser ut som det er et lite merke i tennspole som går mot cdi. Usikker på om dette er av betydning. Målte (ohm) den svarte store tennspolen i dag. Den er på ca 115 ohm. Den kobberfargede spolen går rett til 12v uttak frempå påhengsen. Den lille svarte boksen nede til venstre, vet jeg ikke hva er, men den har en ledning som går til cdi. Regner med det er coilen som er gåen, men usikker på hva jeg egentlig skal måle på disse andre komponentene... Håper noen kan hjelpe?? Sitér dette innlegget Link to post
StHårek Svart 25.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2018 Hadde ett lignende problem med lik motor. Denne startet fint men da den ble varm mistet den gnisten på ene pluggen. Etter mye feilsøking fant jeg ut at det var cdi boksen som tullet seg, virket innimellom, og innimellom ikke. Er gjerne ikke det hos deg men kansje verdt å sjekke.. Sitér dette innlegget Link to post
B2017 Svart 25.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2018 Hvis deler er forbundet med kabelsko til andre deler med rust, ville jeg aller først begynt med å rengjøre for rust slik at jeg var sikker på at det er god forbindelse mellom delene. Hvis du har multimeter kan du vel også prøve å ohme coil for å sjekke at det ikke er brudd i den. Men magefølelsen sier meg at du kanskje har problem med dårlig kontakt pga. rust. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75162700&fks=75162700 Sitér dette innlegget Link to post
xGeddix Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 (redigert) Se der ja! Glimrende skrotnisse! Har sendt han en mail så får vi se? Redigert 28.Februar.2018 av xGeddix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 (redigert) såpass brunt som det var under svinghjulet så ville jeg mistenkt at motoren har hatt seg en dukkert i saltvann han med finn annonsen har jeg handlet diverse smådeler fra - aldri noe problem Redigert 28.Februar.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
xGeddix Svart 5.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 (redigert) Fikk handlet litt hos han med finn.no annonsen og etter å ha byttet tennspolen startet motoren med en gang?! Er det noen som vet grunninstilling på forgasseren? Er det 1.5 turn ut på skruen som har fjær på seg(lufteskruen?) Det er også en justeringskrue på motsatt side. Denne virker å være helt løs. Den har ingen fjær på seg. Noen som vet hva man justerer her? Redigert 5.Mars.2018 av xGeddix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Kjekt at delene fra meg hjalp deg Skruen på styrbord side, med fjær på, er blandingsskruen. Jeg bruker to omdreininger som utgangspunkt. Så kan du finjustere mens motoren går. Skruen på motsatt side mener jeg bestemt er en dyse. Den skal i tilfelle ikke være løs. Sitér dette innlegget Link to post
xGeddix Svart 17.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 Festet skruen og stilte blandingskruen 2 omdr ut. Nå går påhengsen som en klokke på tomgang?!! Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.