Jump to content

Hvordan se at en mutter har links gjenger?

Lars H.

Recommended Posts

På fjesboken datt jeg innom en tråd om en som hadde ødelagt gjengene da han skulle løsne en mutter. Og årsaken? Det var links gjenger! I følge en annen skribent i tråden skulle muttere med links gjenger være merket med noen hakk/spor, og han la ut bildet nedenfor for å vise merkingen. Er dette noe som en kan stole på, er alle links muttere merket slik?

links_gjenger.jpg.ca111e0c14be5be0feb4e9f6ff412209.jpg

28335968_10156152368737248_7798271255740

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

mthoms skrev for 2 timer siden:

Set fra et matematisk synspunkt, så behøver man bare eet eksempel på en møtrik med links gevind uden de viste afmærkninger for at svare på det spørgsmål.

Ja, det er jo egentlig så enkelt!

Hvis alle muttere skal være merket på den måten forutsetter det jo at alle produsenter i hele verden følger denne standarden. Det holder med at jeg står ute i garasjen og lager en linksmutter uten slikt merke, så er standarden brutt :smiley:

Da har jeg fått svar på mitt spørsmål. Men om en mutter sitter dønn fast på feks. en roterende aksling, kommer jeg i hvert fall til å se etter om det skulle være slike links-merker. Nå vet jeg hva slike mystiske merker betyr om jeg skulle komme over noe slik. Dette var uansett nytt for meg.:smiley:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...