Lars H. Startet 25.Februar.2018 Del på Facebook Startet 25.Februar.2018 (redigert) På fjesboken datt jeg innom en tråd om en som hadde ødelagt gjengene da han skulle løsne en mutter. Og årsaken? Det var links gjenger! I følge en annen skribent i tråden skulle muttere med links gjenger være merket med noen hakk/spor, og han la ut bildet nedenfor for å vise merkingen. Er dette noe som en kan stole på, er alle links muttere merket slik? Redigert 25.Februar.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bjornas Svart 25.Februar.2018 Del på Facebook Svart 25.Februar.2018 Skummelt å svare på om det *alltid* er slik, men så vidt jeg har fått med meg, så stemmer det. Vanlig på gasstilkoblinger, svjv. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Komodo Svart 25.Februar.2018 Del på Facebook Svart 25.Februar.2018 Nei, det kan du nok ikke stole blidt på. Men det er en vanlig måte å merke links muttere på. Brukes bla. på propan og acetylen/oksygen for å ikke forbytte koblingene. Obs, og der kom bjornas meg i forkjøpet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sørlandet2 Svart 25.Februar.2018 Del på Facebook Svart 25.Februar.2018 Første plass jeg tenker som har links gjenger er på en strekkfisk. Etter et par søk så fant jeg ingen som har slik merking på den ene mutteren. Så mulig det finnes noen som har slikt spor, men langt fra alle. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2018 Bildet skal være fra en dieselpumpe til et Eberspächer varmeapparat. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mthoms Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Set fra et matematisk synspunkt, så behøver man bare eet eksempel på en møtrik med links gevind uden de viste afmærkninger for at svare på det spørgsmål. Jeg har haft en møtrik med links gevind uden afmærkninger i hånden, så svaret er nej, du kan ikke stole på alle møtrikker er mærket som vist. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 mthoms skrev for 2 timer siden: Set fra et matematisk synspunkt, så behøver man bare eet eksempel på en møtrik med links gevind uden de viste afmærkninger for at svare på det spørgsmål. Ja, det er jo egentlig så enkelt! Hvis alle muttere skal være merket på den måten forutsetter det jo at alle produsenter i hele verden følger denne standarden. Det holder med at jeg står ute i garasjen og lager en linksmutter uten slikt merke, så er standarden brutt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 26.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Da har jeg fått svar på mitt spørsmål. Men om en mutter sitter dønn fast på feks. en roterende aksling, kommer jeg i hvert fall til å se etter om det skulle være slike links-merker. Nå vet jeg hva slike mystiske merker betyr om jeg skulle komme over noe slik. Dette var uansett nytt for meg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Her ser du et eksempel til. På skjærebrennere er det en links og en høyre mutter slik at man ikke skal forveksle acetylen og oksygen i vanvare. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjellg Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Har sett de merkene flere ganger og aldri skjønt at det var merker for links. Takk skal dere ha :) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Bør nevnes, nippel på doseringspumpe til Eberspächer har ikke "venstre" gjenger, tross "merking". Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Pussig. Hvis man titter nærmere på bildet til LarsH kan man faktisk se at den er høyregjenget. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjeles Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 (redigert) Venstregjenger kan også være markert med en inngravert 'L' på enden av bolter. Eksempler: venstre pedalfester på sykkel og hjulmuttere på vestre side på noen amerikanske bilmerker. Noen av de tilhørende mutterne har merker som vist ovenfor, andre har det ikke (se foto). Redigert 27.Februar.2018 av Kjeles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.