Jump to content

Kavitasjonsproblemer med dph drev på delta 32 ce

Delta32ce

Recommended Posts

Unnskyld at jeg stiller spørsmål ved din konklusjon, men er du sikker på at det er kavitasjon som er problemet. Får du ikke farten du forventer?  Og er det slik at etter et visst turtall så øker ikke farten selv om turtallet øker?

Eller er det korrosjon på propellen som er problemet, der jeg ville vært mer usikker på om problemet er kavitasjon...

http://www.ybw.com/forums/showthread.php?222884-Volvo-dph-sterndrives-prop-corrosion

Jeg har hatt dette problemet på min båt fra 2008. Har blitt usikker på om dette egentlig er et Volvo problem? Reparerte mine propeller 2 ganger hos Winrace. Før jeg byttet lader fra Ladac (Defa) til Victron. Etter det aldri noen problemer.. vet ikke om det har noen sammenheng siden jag har null og niks peiling på tæringsproblematikk.

Vet også at Volvo kom med nye Wire mellom transom og drevet som ble ettermontert på min.

Ally, wirebytte kom nok av at den "gamle" typen wire ble treg og kan gi gearaktuatorfeil. 

Ts kan jo legge ut bilder. 

Innbiller meg at det tidligere har vært omtalt tæring/ pitting på propellere til DPH drev. På tidlige modeller. Og en 2005 må vel sies å være tidlig modell. 

Har et 3-4 knappenålhode-groper på DPH propellene fra 2009, men plages ikke av det. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...