Delta32ce Startet 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2018 Er det noen som har kjennskap til tiltak for å forhindre kavitasjon på propeller til dph drev?. Hadde det vært bedre å bygget om til dpr drev? Båten er en delta 32 ce 2005 mod med volvo d6 350 som er oppjustert til ca 400 hk. Toppfart ca 43 knop Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Her er det veldig mange faktorer som spiller inn! vinkel på skrog, slipp, utveksling, propellstørrelser osv.. Jeg ville rettet spørsmålet til båtkonstruktøren! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
alfaalfa Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Unnskyld at jeg stiller spørsmål ved din konklusjon, men er du sikker på at det er kavitasjon som er problemet. Får du ikke farten du forventer? Og er det slik at etter et visst turtall så øker ikke farten selv om turtallet øker? Eller er det korrosjon på propellen som er problemet, der jeg ville vært mer usikker på om problemet er kavitasjon... http://www.ybw.com/forums/showthread.php?222884-Volvo-dph-sterndrives-prop-corrosion Sitér dette innlegget Link to post
Delta32ce Svart 26.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Takk for sar. Ja som link henviser til så er det samme problem som jeg har. Men var i kontakt med en hos hokland marina idag. Han mente om jeg holdt ut et år ca så kommer volvo med en serie propeller i syrefast til DPH. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Jeg har hatt dette problemet på min båt fra 2008. Har blitt usikker på om dette egentlig er et Volvo problem? Reparerte mine propeller 2 ganger hos Winrace. Før jeg byttet lader fra Ladac (Defa) til Victron. Etter det aldri noen problemer.. vet ikke om det har noen sammenheng siden jag har null og niks peiling på tæringsproblematikk. Vet også at Volvo kom med nye Wire mellom transom og drevet som ble ettermontert på min. Sitér dette innlegget Link to post
Delta32ce Svart 26.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Har du noe bilde av tæringen? Så kan jeg sammenligne. Mvh Andreas Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Husker ikke om jeg tok noen bilder, skal se etter men dette er noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Ally, wirebytte kom nok av at den "gamle" typen wire ble treg og kan gi gearaktuatorfeil. Ts kan jo legge ut bilder. Innbiller meg at det tidligere har vært omtalt tæring/ pitting på propellere til DPH drev. På tidlige modeller. Og en 2005 må vel sies å være tidlig modell. Har et 3-4 knappenålhode-groper på DPH propellene fra 2009, men plages ikke av det. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Det er ikke gearwire jeg skriver om Eureka. Hvis du ser på drevet er det montert en del tynne vaiere mellom div deler, disse er der for å skape en «krets» såvidt jeg har forstått. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Fant ingen bilder av mine, men du ser samme problemstilling her https://baatplassen.no/i/topic/82374-reklamasjonsrett-propeller-til-dph-drev/?tab=comments#comment-1194847 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 ? aha, de wirene ja . Da er jeg med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.