Joltus Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Vågen her på Hommersåk er frossen. Men ganske tynne is. Heldigvis kjører hurtigbåten inn halve vågen et 7-8 ganger om dagen. Hjelper litt Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Ja, det er kaldt. Selv om temperaturen i båten i morres var på 13-14 grader var vannrørene frosset! Så da jeg skulle ta meg en tannpuss før jeg stakk måtte jeg ty til fotpumpa for å få meg noe vann. Fra fotpumpa går vannslangene rett fra tanken og opp, ikke innom skutesiden og bak skapene, slik som rørene fra trykkvannspumpa. Med vind på -10 grader som strøk langs skutesidene hele natt er det ikke rart ting fryser. Skap isolerer tydeligvis godt! Får hive på en kubbe til på pottebrenneren i natt tenker jeg. Heldigvis er vannrørene nesten som slanger, de er relativt fleksible. Derfor håper jeg på at det ikke har blitt noen lekkasjer. Merkelige greier at det skulle fryse sånn i natt egentlig, det har da vært nedi under 10 kalde før i løpet av tiden jeg har bodd ombord, men da har jeg ikke merket noe til frosne rør. Kanskje fordi jeg stort sett bare bruker fotpumpa, er så gnien med strømmen Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Samme her i Norheimsund, vannet var frosset da jeg kom ombord i båten etter jobb (bruker båten som pendlerbolig). Fikk dog "liv" etter noen minutter.. I dag har jeg ondt av båtbyggerne som har jobbet på slippen, 10 blå og frisk vind fra øst er ikke noen stor fornøyelse. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Litt kjipt at ikke foreningen tillater strøm til båtene på vinteren. Alt skal være frostsikret, men hadde gitt mer ro og kunne sette på noe varme de verste dagene som nå.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Det har vel mer med dimensjoneringen av anlegget enn at foreningen ikke tillater tenker jeg. Det skal mye strøm til for at alle skal få varme på I båtene sine. Og dette blir fort en stor investering for foreningen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Ser poenget med varme når en bor i båten, men hvorfor skal en ha det ellers? Er en dyr måte å slippe unna konservering på om en skal holde plussgrader i båten hele vinteren for å slippe at vannet i krana skal fryse ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Kaldt er tørt, setter ikke på noe varme. Tømmer alt og frostsikrer. Enig, ingen grunn til å bruke ekstra strøm for å introdusere fuktighet når man ligger på land. Er man i boblehavn eller bor i båten blir det noe annet. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.