Jump to content

Mulig kulderekord i vente i store deler av landet.

Gudrun

Recommended Posts

Ja, det er kaldt. Selv om temperaturen i båten i morres var på 13-14 grader var vannrørene frosset! Så da jeg skulle ta meg en tannpuss før jeg stakk måtte jeg ty til fotpumpa for å få meg noe vann. Fra fotpumpa går vannslangene rett fra tanken og opp, ikke innom skutesiden og bak skapene, slik som rørene fra trykkvannspumpa. Med vind på -10 grader som strøk langs skutesidene hele natt er det ikke rart ting fryser. Skap isolerer tydeligvis godt! Får hive på en kubbe til på pottebrenneren i natt tenker jeg. Heldigvis er vannrørene nesten som slanger, de er relativt fleksible. Derfor håper jeg på at det ikke har blitt noen lekkasjer. Merkelige greier at det skulle fryse sånn i natt egentlig, det har da vært nedi under 10 kalde før i løpet av tiden jeg har bodd ombord, men da har jeg ikke merket noe til frosne rør. Kanskje fordi jeg stort sett bare bruker fotpumpa, er så gnien med strømmen :giggle:

Kaldt er tørt, setter ikke på noe varme. Tømmer alt og frostsikrer. Enig, ingen grunn til å bruke ekstra strøm for å introdusere fuktighet når man ligger på land. 

Er man i boblehavn eller bor i båten blir det noe annet. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...