Henrich Startet 26.Februar.2018 Del på Facebook Startet 26.Februar.2018 Har kikket på den parafinovn som også kan brukes til å koke på, se link: https://www.bestmarin.no/produkter/fritid-og-fiske/varme/parafinovn-p1032079 har noen forsøkt å bruke den under kalesjen? Og blir det lukt under lagring? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Jeg har en POD 8. Blir litt lukt av den med vanlig fritidsparfin. Tenkte å prøve eco polar som drivstoff - fått mye skryt for å lukte lite. Tennvæske er også nevnt som drivstoff for å holde lukt nede. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Brukt lignende. Varmer godt, men sørg for god lufting! CO-/karbonmonoksidgassen fra eksosen er ikke å spøke med. Det er vel egentlig den største bakdelen med ovnen, den krever god lufting for å være trygg i bruk. I tillegg vil du kunne oppleve noe kondens på innsiden av kalesjen da den avgir en del fuktighet fra forbrenningen. Lukter ikke noe under lagring, men under bruk vil du kunne kjenne parafinlukt, litt avhengig av hva du bruker. Så ville ikke ha sittet i findressen eller bunaden og fyrt med parafin, lukta går i klærne. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Hadde en slik den tiden vi hadde Combicamp fungerer bra om en har god lufting. Kan ikke huske at den luktet spesielt mye men vi kjørte den på lampeolje. Den lagde mye kondens og er nokk lifsfarlig om ikke luftingen er god nokk. Ville nokk sett meg om etter noe som kjører eksosen ut om jeg nå skulle kjøpt noe til oppvarming av telt. Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 26.Februar.2018 Del på Facebook Svart 26.Februar.2018 Jeg har testet denne med Eco Polar diesel hjemme i stua. Ingen generende lukt og ingen røyk/os. Ingen lukt ved lagring. Jeg har også brendt en tank med varmeolje som ga det samme inntrykket, bare mye dyrere drivstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Petrell Svart 28.Februar.2018 Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 Hei. Pass på at det er god plass rundt parafin ovnen. Strålevarmen er sterk ut fra sidene. Pod 8 ovnen har varmen rettet oppover. Som nevnt av andre, pass på å ha god lufting. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mars.2018 Del på Facebook Svart 1.Mars.2018 Brukte en sånn under kalesjen på snekka. Det fungerte ikke. Selv med god lufting ble en uvel med hodepine. Fungerer fint på hytta. Men en kjenner at klær osv lukter når en kommer hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.