Snerken Startet 26.Februar.2018 Del på Facebook Startet 26.Februar.2018 (redigert) Hei. Noen som vet hvor man kan få tak på deler til en slik motor? Lokket på toppen der kjølevann inntaket er har sprukket på en båt jeg fikk kloa i. Og er nesten for gode maskiner å hive ut dette bare pga et sprukket lokk. Er nok noe som har bygd seg opp over tid, mht rust på kantene av sprekkdannelser osv. Redigert 26.Februar.2018 av Snerken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Vestfold Elektrodiesel (Yanmardeler.no). I følge delekatalog til Lidingö Marin i Sverige, koster delen 803 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 27.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Tusen takk. Skal sjekke opp om dem har noe, ellers blir det vel å få en lokal til å lage et nytt fra bunnen av lokalt.:) Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Bildet på denne annonsen ligner veldig på en YSM topp, kanskje han karen der har noen deler til deg. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=74620851 Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 27.Februar.2018 Del på Facebook Svart 27.Februar.2018 Hvis du har slike bekjentskaper, så er sikkert ikke det så dumt husk på at det skal stå en termostat der. Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 (redigert) Har en nevø som jobber som mekaniker på mandal maskinering. Regner med at dem har utstyr til å frese ut et lokk til meg. Men vil nå helst ha et originalt lokk da. Er alltid noe med original deler.:P Nå har jeg uansett sendt melding både på finn og til Sverige, så er det bare å krysse fingrene og vente. Yanmar Norge har ikke denne delen i alle fall. Dem slutta å lage deler til denne motoren i 1999 syntes jeg dem sa. Fikk tak på en Bostrøm 31 mkII. Flotte båter de derre. Tenker litt på ny motor og, men det er jo 50-65 lapper. Dessuten liker jeg å pusle med litt eldre maskiner. Redigert 28.Februar.2018 av Snerken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 28.Februar.2018 Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 Den delen er ikke lagervare i Norge. Du må ringe Yanmardeler i Stokke. Delen kan være på hovedlager i Nederland eller i Japan, og er den det så får Yanmardeler i Stokke den rimelig raskt inn :) Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 Aah. Da prøver jeg å ringe dem og. Takk for hjelpen.:) Sitér dette innlegget Link to post
Snerken Svart 4.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Blir til at dem skal støpe til meg på støperiet i Mandal regner jeg med. Om flere trenger samme del får dem si fra, for så lenge dem lager en form til meg er det ikke lange tida å støpe en til. Tror ikke det blir så veldig dyrt heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.