Jump to content

is rundt stag til bade plattform og flaps, problem?


Morten1989

Recommended Posts

Heisann!
Båten min ligger i en fjord hvor det blir is, jeg var litt treg med og hive på pumpa bak på badeplattformen som holder det isfritt så nå har det kommet ca 5-10cm is der.

Isen holder på både stag til badeplattform og sylindere til flaps, høydevann forskjellen er ca 40-50cm på sommeren, litt usikker på vinteren nå som det er is.

 

Spørsmålet mitt er om dette byr på noe store problemer at rompa henger fast i isen? kan det rett og slett føre til atstagene og sylinderene blir dradd ut av skråget på båten?

Link to post
Share on other sites

Isen går med høy og lavvann. Problemet er hvis isen bygger seg oppover (snø som blir is) eller det blir overvann. Da kan skroget få oppdrift mens isen fortsatt holder bakstellet fast. Hvis det blir aktuellt spørs det bare hva som tåler mest av isen og det du har bak. Skroget flyter opp når det løsner.

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...