toholthe Startet 28.Februar.2018 Del på Facebook Startet 28.Februar.2018 Har en Lewmar 1000 ankervinsj med 30m kjetting på min båt. Ser fra manualen at man kan spleise på 14mm eller 16mm tau. Tenker å gjøre dette for å få litt mer å gå på når det er dypt samt sleppe ekstra vekt med lengre kjetting. Leste et sted at man burde kjøpe tau som er "heat set". Usikker på hva dette betyr. Noen som har forslag til 3 slått tau jeg bør kjøpe som vil sitte godt i vinsjen? Bør jeg gå for 14 eller 16mm? kan jeg bruke dette? https://www.seasea.no/ankarlina-kaus-16mmx40m Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 28.Februar.2018 Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 (redigert) Har gjort det samme og fikk da beskjed om å bruk treslått tau i alle fall... (tror det er 14 mm) Husker ikke hvem det var jeg snakket med, men trodde det var Leif H. Strøm. Ser ikke ut til at de har Lewmar lengre? Spleis Redigert 28.Februar.2018 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 Sitat Har gjort det samme og fikk da beskjed om å bruk treslått tau i alle fall... (tror det er 14 mm) Fungerer det bra? Ser vi har samme båt. Jeg tenkte treslått tau. Hvilket tau kjøpte du? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 28.Februar.2018 Del på Facebook Svart 28.Februar.2018 (redigert) Nei jeg har ikke testet ennå... Kan dessverre ikke huske hvilke type tau jeg kjøpte, bortsett fra at det er svart og veldig mykt! :) Men det er treslått Redigert 28.Februar.2018 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.