Cap232 Svart 18.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2018 index skrev 1 minutt siden: Du kan fire den ned fra blåsa I en ring etc rundt hovedtauet, festet med et separat tynnere tau. Kan også festes direktet på tauet, men det er straks litt vanskeligere med stivt tykt tau... ? Takk index, god ide å feste i bøya med ring rundt tauet (kajakk-årecarabiner i aluminium). Hvor tung tror du daumannen må være for å gi nok pull ved pålandsvind (båten veier 700kg)? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Mai.2018 Del på Facebook Svart 18.Mai.2018 Den trenger ikke være så tung egentlig. 10-20kg betong burde gi en grei fjæring og drag. jeg har en på 4-5kg som jeg firer ned på ankertauet ved ankring, og selv denne har en stor effekt. Og med en slik innfestning er det jo let å prøve seg frem litt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Cap232 Svart 18.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2018 index skrev for 5 timer siden: Du kan fire den ned fra blåsa I en ring etc rundt hovedtauet, festet med et separat tynnere tau. Kan også festes direktet på tauet, men det er straks litt vanskeligere med stivt tykt tau... ? Takk index, god ide å feste i bøya med ring rundt tauet (kajakk-årecarabiner i aluminium). Hvor tung tror du daumannen må være for å gi nok pull ved pålandsvind (båten veier 700kg)? Sitér dette innlegget Link to post
Cap232 Svart 18.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2018 (redigert) Basert på gode innspill har jeg konkludert med følgende løsning (uten kjetting) ? Takk til alle bidragsytere ? Redigert 18.Mai.2018 av Cap232 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 18.Mai.2018 Del på Facebook Svart 18.Mai.2018 Tråden merkes `referansetråd- alt du trenger å vite om moring` ? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Mai.2018 Del på Facebook Svart 18.Mai.2018 Hvis det var meg, skulle jeg heller støpt inn enn plast-slange i moringen (se linken til Ove T, SXK) .....og brukt nylontau. da kan du glemme tæringsproblematikken........og skiftet til ny nylontau, da den dagen kommer, uten dykker...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.