Scampern Startet 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2018 Hei, Hvilke apper/kart program kan man bruke på sjøen via mobil hvor man kan for eksempel markere en god fiskeplass (etter man har funnet den) eller planlegge hvor man vil ut og prøve (enten på PC eller mobil) ? Har prøvd gulesider (ikke pro) men der kan man ikke plotte inn såvidt jeg skjønner. Den har også blitt "dårligere" mener jeg, den roterer som bare juling når jeg er ute i båten og gjør det umulig å navigere etter hvor man vil. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Uten å svare på det du spør om.. Eneste gangen jeg har opplevd at androidetelefon kan rote med gps signalet er hvis en har på en eller annen strømsparefunksjon, være seg den som følger standardoppsettet til telefonen eller en tredjeparts. Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Ta en kikk på Navionics. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 OpenCpn er for PC og Android Pc progremet er gratis ,Sjøkart over Norge koster bare 21 € Program her https://opencpn.org kart her oeSENC charts OpenCPN for Android koster 9 € og en bruker de samme kartene, program her Google Play og graris oeSENC Plugin for OpenCPN Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
DieselDahl Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 iSailor funker bra. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 (redigert) DieselDahl skrev 1 time siden: iSailor funker bra. Hva koster kartene? lasta ned Appen over 1200kr for kart over Norge. Oslo-Ålesund koster kr. 414,41 Redigert 6.Mars.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
DieselDahl Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 (redigert) Det varierer. Noen få er gratis men ellers varierer det fra 99 for kanaler i forskjellige land til 949 kroner for Australia, New Zealand, Papua New Guinea og sørlige stillehav. Oslo-Ålesund koster 379 og den går nord til 63* og syd til Læsø. Noe begrenset sør for svenskegrensa men det er muligens kartgrunnlaget. Redigert 6.Mars.2018 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.