skorgeviken Startet 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2018 hei. vi er en gjeng ungdommer som har laget ei flåte. flåta er på ca 3.50 x 5.30 m. vi skal no oppgradere flåta vår. vi skal bygge gjerde og skal lage benker med oppbevaring. Vi har en motor som genererer strøm. vi trenger ett batteri til å drive ett musikkanlegg, lanterner og kanskje lading til mobiler. Hvilket batteri må vi ha. vi er ikke ute etter ett dyrt batteri. men kanskje noe fra biltema eller jula. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Hvordan skal du lade batteriet er vel første spørsmålet ? om dere bare skal ha strøm til noen timer med musikk, lading av mobiler og lanterner, og dere har lading fra motor, hadde jeg gått for et 60-80a blybatteri fra Biltema. de koster vel 700-800kr omtrent. Sitér dette innlegget Link to post
skorgeviken Svart 5.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Ok. takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 Eg er omtrent enig med bitteliten, men her er ikkje sagt noko om motoren har el.start. I so fall er der ein minimumstørrelse på batteri, noko som på utenlandsk heiter cold crank Ampere, forkorta til CCA. Dette fortel om kor fort strømmen kan renna ut av batteriet, for at starteren skal få nok. Denne størrelsen må du ha i bakhodet når batteriet blir kjøpt. Ellers so vil eg meina at ta ogso med ein USB-adapter, for ca 80 kroner har du ein omformer til 5 volt med USB-kontakt til å lada telefonen. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 Alternativt kan du høre med en bilopphugger. Da har du kanskje råd til litt flere batterier og derved lenger musikk uten motoren i gang.. De får inn nokså nye biler med gode batterier innimellom. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Dinamo Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 mons skrev 1 time siden: Alternativt kan du høre med en bilopphugger. Da har du kanskje råd til litt flere batterier og derved lenger musikk uten motoren i gang.. De får inn nokså nye biler med gode batterier innimellom. Eg trur ikkje bilhoggeren har lov til å selja gamle batteri, når dei er kommen dit er det jo spesialavfall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.