jupiter40 Startet 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2018 Hei , jeg lurer på om det er noen som har sett noen tester eller har egne erfarringer på valg av elektrisk toalett , hva er det beste ? Sitér dette innlegget Link to post
hpd Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Jeg er stadig veldig fornøyd med Vetus toilett som jeg installerte for noen år siden. Veldig lite lyd i det. Ref saken her fra tidligere: Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Jeg har lige installeret et i min båd. Jeg læste ingen tests men satte mig ind i de forskellige specs og talte med andre. Og valget faldt på Jabsco Quiet Flush med regular kumme. Båden er på land, så jeg har ikke testet det endnu og ved derfor ikke om det lever op til forventningerne. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 MajorAndy skrev for 17 timer siden: Jeg har lige installeret et i min båd. Jeg læste ingen tests men satte mig ind i de forskellige specs og talte med andre. Og valget faldt på Jabsco Quiet Flush med regular kumme. Båden er på land, så jeg har ikke testet det endnu og ved derfor ikke om det lever op til forventningerne. Har hatt dette toalettet i 10-12 år nå og er veldig fornøyd. Har ikke vært noe som helst tull med det. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 Har Dometic Masterflush Den jeg har er ferskvanns-modellen som er ganske stillegående. Tror det er noe mer støy fra sjøvanns-modellen... Har fungert helt fint i flere sesonger.. Sitér dette innlegget Link to post
ronjahund Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 Sjekk ut planus,det beste jeg har hatt,bor i båten,aldri hatt noe tull,litt dyrt men det er helt klart værd det,bråker ikke all verden heller Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 Jeg har Dometic Masterflush: https://seatronic.no/vvs/toaletter/toalett/sealand-masterflush-8110-elektrisk-toalett-12v koblet til saltvannspumpe. Relativt stille, men man må huske å fylle endel vann i skåla før kabellegging, ellers er det vanskelig å få ned dritten. Muligens fordi utløpet ikke er midt i skåla? Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 Har Jabsco Quiet flush. Ganske stille. Veldig fornøyd. Den har separat innløpspumpe som du kan plassere hvor du vil (og har dermed muligheter til å redusere støy ytterligere). Ferskvannsvarianten bruker i stedet en ventil for å slippe inn ferskvann og er sannsynligvis enda stillere. Dassen var ganske dyr, men jeg kjøpte min i USA da dollaren var litt rimeligere enn nå (frakt med JetCarrier båtfrakt). Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2018 Har og Jabsco Quiet flush. Ser ut til å være av god kvalitet. Men var svært dyrt. Brukar sjøvatn. Når det gjeld lydnivået er eg ikkje like imponert. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Hvordan blir lydnivået på Jabsco Quiet flush hvis man monterer saltvannspumpen nær vanninntaket? Vurderer denne i Askeladden C75, hvor det i dag står en manuell Jabsco. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Ombyggnigs sett fra manuel til eletrisk.(Jabsco) Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 (redigert) Ombyggingssett kan selvsagt være noe, ja. Skal sjekke ut det. Edit: ser man sparer et par tusen på et slikt sett, høres ut som et godt alternativ. Skulle vært noen videoer med disse i aksjon for å høre lyden. Redigert 7.Mars.2018 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 13.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2018 Hei. Jeg låner tråden din litt for å få anbefaling om nytt toalett til meg også. Den gamle slutta å virke og når jeg skulle ta den ut så røyk tilkoblingen av vannet så selve toalettet må vel også kastes Hos meg kommer rørene opp under toalettet. Ønsker derfor et tett toalett med pumpene innebygd. Samtidig ønsker jeg en løsning hvor det er mulig å bare skylle ut (Vi skyller alltid med ferskvann når vi avslutter båtbruken). Trodde jeg hadde funnet er en løsning her: https://www.seasea.no/innredning/toalett/toaletter/toalett-masterflush-8112-12v-dometic Men denne er ikke rett bak (Ønsker å ha det helt ett rundt toalettet for å minimere støy og spesielt for å ha et enkelt renhold). Er det noen som har en anbefaling hvor toalett løsningen er tett og med rett bakdel? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
offpist Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 Vi kjøpte nylig "JABSCO QUIET FLUSH TOILET CONVERSION KIT" på en nettbutikk i England for 391 pund. Dukket opp på postkontoret uken etter, men ikke fått montert det enda. Vi gikk for ferskvannsutgaven da den er mer stille og trolig vil gi mindre urinstein i systemet. Dessuten har vi watermaker så alltid nok vann om bord. Er vi i sparemodus for ferskvann kan vi alltids bruke toalett nr 2 som er manuelt med sjøvann. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 (redigert) Jeg har TMC elektrisk og er lite fornøyd. Det bråker verre enn baugpropellen. Jeg demonterete pumpa da jeg hadde en lekkasje. Etter mitt skjønn er det en dårlig konstruksjon med innpumping av sjøvann og kværning/utpumping av dritten på samme aksel. Der er det noen lugubre tetninger som lett gir lekkasje mellom rent og møkkete vann. Hos meg gjør det at spylevannet blir forurenset av det som pumpes ut. Båtkompisen har også TMC. Hos han sitter skåla lavere enn hos meg, så undervannet lekker inn og fyller skåla til randen. Jeg vil ikke anbefale elektrisk TMC. Redigert 14.Mars.2018 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mix Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 Sitrin skrev for 21 timer siden: Men denne er ikke rett bak Er igrunn i samme problem. Hadde ett toalett fra Sleipner, Flojet? med 2 pumper, en for spyling og en for tømming montert inni toalettet. Dette var relativt stillegående, men har begynt å trøbble. Jabsco har dette med rett bakside: https://www.jabscoshop.com/marine/marine-toilets/toilets/electric-toilets/58280-1012-14-deluxe-flush-electric-toilet-sea-or-river-water-flush-models-12-volt-dc.htm Men finner det ikke for salg her i Norge, finner kun maken men med skrå bakside: https://seatronic.no/vvs/toaletter/toalett/jabsco-quiet-flush-deluxe-14-elektrisk Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 Jeg er også skeptisk til TMC sine toaletter. Har hatt det tidligere og var aldri helt fornøyd. Takk for tipset Mix. Får høre med noen av utstillerne på Lillestrøm om de kan skaff den eller noen andre løsninger. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
VirtualMe Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 2 hours ago, Mix said: Men finner det ikke for salg her i Norge, finner kun maken men med skrå bakside: https://seatronic.no/vvs/toaletter/toalett/jabsco-quiet-flush-deluxe-14-elektrisk Jeg har to slike, koblet til ferskvann. Er fornøyd så langt. Det ene er vel på vei inn i sin tredje sesong. Kjøpte de hos Best Marin på Lillestrøm. Mine er skrå bak, men mener å huske at de hadde med rett bak i butikken. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 NilsPils skrev for 13 timer siden: Jeg har TMC elektrisk og er lite fornøyd. Det bråker verre enn baugpropellen. Jeg demonterete pumpa da jeg hadde en lekkasje. Etter mitt skjønn er det en dårlig konstruksjon med innpumping av sjøvann og kværning/utpumping av dritten på samme aksel. Der er det noen lugubre tetninger som lett gir lekkasje mellom rent og møkkete vann. Hos meg gjør det at spylevannet blir forurenset av det som pumpes ut. Båtkompisen har også TMC. Hos han sitter skåla lavere enn hos meg, så undervannet lekker inn og fyller skåla til randen. Jeg vil ikke anbefale elektrisk TMC. Der er me heilt einige. TMC er eit billigmerke, og kvaliteten er deretter. Sjølv har eg eit elektrisk dyrt toalett av god kvalitet. Navnet indikerer ogso at det skal gå stille for seg, men nei, bråkar som eit uvær mitt og. Men kvaliteten er bra, solangt. Merkeleg det ikkje skal late seg gjere å konstruere eit toalett som ikkje bråkar? Skal det gå stilt for seg må det vist vere manuelt. Men sjølvsagt av god kvalitet, ikkje TMC her helle. Har hatt det. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 22.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2018 Da har jeg kjøpt mitt nye Jabsco toalett. Fikk en ide om kanskje det kunne vært lurt med en lydmatte inne i toalettet for å skjerme toalettmotoren/kværna mot støy. Hva tror dere om det? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
owie Svart 22.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2018 Er det noen som har prøvd dassen fra biltema, ser de selger jo også kun unnerdelen, slik att man kan bygge om. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2018 Sitrin skrev for 6 timer siden: Da har jeg kjøpt mitt nye Jabsco toalett. Hvilken Jabsco ble det. Den men skrå bakside ? Når det gjelder støy tror jeg pakning mot underlaget er det mest effektive. En kan f.eks legge dassen på hue og legge en fin fuge-pakning på hele undersiden med sika elns. og la dette herde godt før montering. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 22.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2018 5 hours ago, Mix said: Hvilken Jabsco ble det. Den men skrå bakside ? Når det gjelder støy tror jeg pakning mot underlaget er det mest effektive. En kan f.eks legge dassen på hue og legge en fin fuge-pakning på hele undersiden med sika elns. og la dette herde godt før montering. Jeg la en "pakning" av butyl-tape under før montering. Har jo ikke prøvd uten, så det blir vanskelig å si hvor mye det har å si. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 23.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2018 Fikk tak i en med rett bakside. Ble bestilt av Seatronic Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.