Handahl Startet 6.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2018 For ei tid tilbake sida gikk vi til innkjøp av en Nordkapp 22. Planen er å prøve å få den i stand til sommeren men der er en heil del jobb før den tid kjem enda. Ting å gjere: - få motoren til å gå skikkelig -pusse/olje innredning -skifte sidetrekk -lydisolere motorrom skikkelig -rydde alt elektrisk og lage til bedre stereoanlegg - service og lakkering av drev - fikse skader på sidene på båten. Det er gjort en reparasjon på babord siden før og framme i baugen men vil helst prøve å få det til å sjå en del finere ut. Kom gjerne med innspill eller tips om dokke vil :) Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Handahl skrev for 15 timer siden: For ei tid tilbake sida gikk vi til innkjøp av en Nordkapp 22. Planen er å prøve å få den i stand til sommeren. Kom gjerne med innspill eller tips om dokke vil :) Skal bli moro å følge med på dette. Sommeren kommer fort, og det dukker brått opp uforutsette ting. Så et tips er å prioritere med hard hånd de viktigste tingene før sommeren. Og det er selvsagt å sørge for at båten ikke er lekk, og heller ikke vil bli det. Og ta en grundig service, test og inspeksjon av motor, drev, propell, styring, brannslukker, lensepumper, batterier, lanterner og resten av el anlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Gratulerer med ny båt - og velkommen med egen tråd! Det er noe med at ting tar tid - og at alternativet til å la det ta tid, er å bruke penger. Avhengig av hvor hendig du er, så ville jeg tro at det å få skroget i orden, og det å få motor/drev i orden er de to mest presserende jobbene dine. Det å komme utpå og nyte sesongen og se familien happy ombord, det er det som gir motivasjon til å jobbe med båten. Så mitt første råd ville være å mekke så lite som mulig til at du kan bruke båten, og så bruke den så mye som mulig før du mekker videre. Du kan jo f.eks kjøpe hjelp til den ene og gjøre den andre. At sideflatene er stygge og at elopplegget er sjølgrodd - kan du leve med det til du får tid til å ta det? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Fin båt, gleder meg til å følge prosjektet.. Sitér dette innlegget Link to post
Handahl Svart 8.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2018 Jobber for fullt på kveldstid med innredningen for å få den oljet og trekt opp sidene igjen. Etter det blir de som dokke seie me grundige service på drevet Og dei mest nødvendige tingene før sommeren kjem. (Skifte lanterner og tette lekkasje). Resten av el anlegget tenkte eg at eg kan vente litt med og kansje begynne med da båten er komt i havn og? Ellers så skal eg få sydd om kalesja litt slik at det blir innganger fra begge sider og litt meir vindu. Og så må eg snart begynde å skrape/pusse og legge på ny primer å bunnstoff :) Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 8.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2018 Høres ut som en knakende god plan det. Motoren er også viktig. Bytt motorolje og filter. Bytt eventuelt impeller for motorkjølingen. Bytt eller rengjør drivstoff filter. Sitér dette innlegget Link to post
NoStress Svart 18.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2018 Er det noken som har fargekode på gamle Nordkapp båter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.