Jump to content

Å bytte ut gamle VP QL Hydrauliske trimplan med Lenco - er det enkelt?


Napoli

Recommended Posts

Jeg har en hybridløsning fra Volvo Penta sine gamle QL trimplan - hvor selve sylinderne ser ut som Bennett sylindre men med firkantede holdere (hydraulikken går skjult gjennom akterspeilet), mens hydraulikkpumpen er en gammel Instatrim pumpe med QL merkenavn. Når jeg ser igjennom de gamle trimplandatabasene ser jeg at dette er en blanding av to årganger VP QL, hvor jeg har sylinderne og trimplanene fra denne årgangen, og pumpen og bryterne fra denne årgangen. Dette systemet begynner sakte men sikkert å synge på siste verset (pumpen fungerer sånn ca når den vil, og slangene slår lekk nå og da, eller koblingene slår lekk), og jeg lurer på å bytte hele greia ut med et "Lenco Bennett Retrofit kit" fra Maritim. Er dette en enkel og grei løsning, eller fins det bedre måter å gjøre dette på? Pris er selvfølgelig også en tanke her - kitet jeg snakker om koster ca 3500,- mens "drømmescenario" Zipwake koster fort litt mer enn det.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...