Jump to content

Priser for vinterhavn i Horten?

Lazyjack

Recommended Posts

Litt sent svar her, men:

Basispris for vinteropplag per måned er 500.- + 10.- per fot.

I tillegg kommer bruk av serviceanlegg som er 250.- per måned (obligatorisk om du skal bo i båten).

Strømmen er dyr, og det er vel det eneste ankepunktet. Nesten 2 kr. per kwh. Det blir penger (utgifter) av sånt.

Bor selv i havna som er ganske full (min 2. sesong).

Veldig ryddige forhold her. De fleste som bor om bord (opp mot 20 stk, har jeg hørt) er blide, glade og fornøyde.

Det hender at indre del av havnen blir islagt. Regner med at havneansatte vil være behjelpelig om du skulle bli innefrosset.

Det virker som om de ansatte er sjeldent tilfreds med det de holder på med, og er velvilligheten selv. Hyggelig atmosfære og

alle fasiliteter like i nærheten. På østlige vindretninger kan det bli litt svell i havna. Fergetrafikken plager ikke meg i nevneverdig grad, og de

nye fergene er betraktelig mer stillegående enn de gamle (som det fremdeles er noen igjen av).

1. mai må alle være ute av havna. Det er mulig å ankre opp flere steder på den såkalte indre havn, og det kan være et fint alternativ om

våren og sommeren, for dem som har anledning til det. Det er gratis å ligge i hovedgjestehavna mellom 08 og 20 alle dager. Da kan man

få fylt vann ++. Horten havn har også flytebrygger  i indre havn. Det koster rundt 125 per døgn. Der er det dog ingen strøm eller vann.

Fergen Horten- Moss er gratis for passasjerer nå, etter at man innførte Autopass i fjor. Toget fra Moss til Oslo går 2 ganger i timen og tar  ca. mellom 40 og 50 minutter.

Webkamera http://www.hortenhavn.no/webkamera

Marianne svarer på spørsmål hvis du kontakter henne. E-post finner du http://www.hortenhavn.no/om-oss/kontakt-oss/

Håper dette var til hjelp.

Det var litt mer enn du spurte om, men jeg har selv tidligere hatt stor nytte av nettopp slike tilleggsopplysninger.

Jeg penset derfor innholdet litt mer mot "båtboer" facts.

Mvh

Pelle

Redigert av PelleFant
Tilleggsopplysninger..... (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...