skorgeviken Startet 13.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2018 hei. vi har bygget ei flåte. vi skal feste på flere tønner. vi trenger noe å feste de med. har dere noen tips til hva vi skal bruke de til å feste med. det vi har brukt å feste de andre tønnene er patentbånd uten hull. de vi brukte var allerede rustet når vi fikk dem. vi fikk seinere litt mer som var rustfritt. takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2018 Da vi bygde ny flytebrygge, dog med isoporklosser, ble disse festet med mitt gamle ankerbånd, siden jeg uansett skulle bytte det. Ankerbånd koster ikke all verden på jula. Mener jeg skrudde det fast, skruer og skiver, for å knyte ankerbånd kan være litt komplisert. En annen ting, jeg har inntrykk av at tønner kan gi stabilitet sideveis som er så som så, dersom de ligger langsetter brygga. Oppdriften er jo ulik etterhvert som den utsettes for vekt. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 13.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2018 Hei flåtebygger! Artig at noen holder på med slikt. Stikk innom en byggeplass og spør om de har grønne stropper som har vært brukt på armering (kastes etter bruk) eller stikk innom et verksted og spør om de har kasserte flatstropper. Spikre eller skru stroppene fast i ene enden, stram opp og spikre i den andre enden. En stropp i hver ende. Over og i endene på tønna bør du legge planker som støtter den på langs og sideveis. Noen vaskehaller for biler ol har blå plasttønner som det har vært såpe i. Disse ruster ikke og er mer behagelig å komme borti når man bader. Husk å lage stige og noen håndtak dere kan bruke hvis dere havner på sjøen. Flåter er ofte vanskelig å komme opp i fra sjøen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
skorgeviken Svart 13.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2018 Takk for svar. Vi har nå 10 slike blåe tønner på flåta. Men vi skal feste 4 til på midten slik at vi får mer oppdrift Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Har du en bilopphugger i nærheten så spør om du kan forsyne deg med gamle bilbelter. Jeg brukte bilbelter til å feste såpefat/tønner (gis bort gratis på mange bensinstasjoner) på en flytebrygge. Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Gamle bilbelter, eller kasserte surrestropper. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Kalle Well Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Du kan også bruke hageslange ? Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Eksempel på festing av såpefat (fra vaskehall/bensinstasjon) med gamle bilbelter, Sitér dette innlegget Link to post
skorgeviken Svart 17.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 her er det vi har gjort i dag. vi har festet 4 nye tønner på midten for å få mer oppdrift. vi hadde 10 fra før av Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.