Jump to content

Marex, fargekode for rød stripe?

lectron

Recommended Posts

Jeg vannslipte og polerte opp en bit på ca 10x10cm og tok denne med til lakkspesialisten for fargescanning. De fikk en fargematch i databasen som viste 97%, noe jeg vil påstå ikke kan være langt unna virkeligheten. Det er så og si umulig å se fargeforskjell. De blandet lakk og jeg fikk den levert på en 2K sprayboks med herder ampull og utløser i bunn. Det stod fill-in system på boksen og det skal være en polyurethane lastebil lakk.

Fargen på båten din er nok ikke helt den samme etter så mange år siden den var ny, så jeg vil virkelig anbefale deg å prøve denne løsningen.

Et annet alternativ kan være å henvende seg til et dyktig glassfiberverksted som kan  mikse seg frem til gelcoat fargematch.

Om benga sin signalrød er som RAL 3001 har den nok for mye sort og gult og for lite rødt, men sånn foruten det så kan benga blandes i hva en vil. Går nok likevel for rattlecan med PU lakk når jeg finner fargen.......

....som ser ut til å være ganske nær 1580 R, muligens bittelitt mot gult.

EGENTLIG kan jeg jo ta hele stripa uten at det er så mye arbeid......sånn egentlig

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...