lectron Startet 14.Mars.2018 Del på Facebook Startet 14.Mars.2018 (redigert) Har en eldre Marex som skal få seg litt TLC i år Topcoaten på skroget har jeg, men den rød er litt værre. Skulle noe vite hva den originale fargen er? Nytter ikke å ta utgangspunkt i bildene, og farvemåling bommer godt det også. Den er i nærheten av 1580 y95R, 2070 y95r, RAL450-6, RAL 030 40 60 Redigert 14.Mars.2018 av lectron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Jeg vannslipte og polerte opp en bit på ca 10x10cm og tok denne med til lakkspesialisten for fargescanning. De fikk en fargematch i databasen som viste 97%, noe jeg vil påstå ikke kan være langt unna virkeligheten. Det er så og si umulig å se fargeforskjell. De blandet lakk og jeg fikk den levert på en 2K sprayboks med herder ampull og utløser i bunn. Det stod fill-in system på boksen og det skal være en polyurethane lastebil lakk. Fargen på båten din er nok ikke helt den samme etter så mange år siden den var ny, så jeg vil virkelig anbefale deg å prøve denne løsningen. Et annet alternativ kan være å henvende seg til et dyktig glassfiberverksted som kan mikse seg frem til gelcoat fargematch. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Heisann. Det er mange som lakker opp de stripene der med Bengalakk. Jeg vil tipper deres fargekode 83 signalrød. Sitér dette innlegget Link to post
lectron Svart 14.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Om benga sin signalrød er som RAL 3001 har den nok for mye sort og gult og for lite rødt, men sånn foruten det så kan benga blandes i hva en vil. Går nok likevel for rattlecan med PU lakk når jeg finner fargen....... ....som ser ut til å være ganske nær 1580 R, muligens bittelitt mot gult. EGENTLIG kan jeg jo ta hele stripa uten at det er så mye arbeid......sånn egentlig Sitér dette innlegget Link to post
lectron Svart 15.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Signalrød til benga kan muligens passe fint. Kommer frem at den er ganske rett på NCS 1481-Y93R Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Mars.2018 Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Jeg brukte den ovenfor bunnstoffet/vannlinja på min 77 Holiday. Ser ganske lik ut som fargen din. Brukte smal rulle. Det satt i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
lectron Svart 15.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Rimelig tett på med signalrød (1481-y93R) Tror søren meg jeg kan flekke med denne og slipper hele stripa. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.Mars.2018 Del på Facebook Svart 16.Mars.2018 De skal visst være blå i år, lectron Sitér dette innlegget Link to post
lectron Svart 16.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2018 Helsikke!!!! Ja ja. Tar hele stripa med PU en TC senere en gang. Skal sjekke "colour of the month" da før jeg setter i gang Den så jo meget velholdt ut den der da? Kjekt å se det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.