Morten1989 Startet 14.Mars.2018 Del på Facebook Startet 14.Mars.2018 Har ett spørsmål her ang gelé batteri. si at en kompis av postmannen sin kompis kjøpte seg en bruktbåt, i den bruktbåter stod det noen batterier. I god tro skulle denne kompisen sjekke vann nivå i batteriene pga han synes det var litt dårlig med strøm ombord, så så han at det var lite vann på batteriene, og etterfyllte med vann, for så og finne ut ett par mnd etterpå at det var Gelé Batterier. har han kompisen til postmannen sin kompis ødelagt batteriene da? hørte fra han at det så veldig tørt ut nede i batteriene og at han trodde det var avleiringer, som i ettertid viste seg og være denne gelén da.. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Er det mulig å fylle på et gelbatteri? Er ikke de lukket? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Og hvordan klarte han å fylle på vann da? Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 14.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 (redigert) Var sånne vanlige skruer som på andre batterier visstnok.. han sa også at de batteriene var fra 2012 :-) Redigert 14.Mars.2018 av Morten1989 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Om det var helt vanlige skruer på toppen, så var det nok vanlige batterier. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Alle gelé batterier jeg har vært borti har vært lukkede. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Uansett skulle nå ikke lit vann ødelegge batteriene. Men dette høres nå rart ut. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Kan det være AGM batterier? Betegnelser "gel" og "AGM" brukes ofte om hverandre selv om de er to helt forskjellige typer. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kjellg Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 (redigert) Uansett hvordan man ser det, bly, Gel og agm inneholder alle sammen syre dog så er gelé tilsatt en silica som fortykningsmiddel og agm er syren pakket inn i glassfiberplater. Mulig jeg tar feil så rett meg gjerne men det er i alle fall slikt jeg har skjønt det. Har aldri vært borti at det er mulig å fylle syre i ettertid verken på gelé eller agm. Men det kan selvsagt finnes batterier jeg ikke har sett. Hvilke batterier er det snakk om? Har du betegnelse eller bilde av dem? Redigert 14.Mars.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 14.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 PiperBill skrev 55 minutter siden: Kan det være AGM batterier? Betegnelser "gel" og "AGM" brukes ofte om hverandre selv om de er to helt forskjellige typer. Kansje det var det, vet bare at tidligere selger sa at båten hadde 2 stk gel batterier. Nå har det seg sånn tilfeldig at båten til kompisen til postmannens kompis har båten i båthuset mitt, så da kan jeg hå ned og sjekke nøyere i morgen om det står noe mer på batteriene evnt ta bilde :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Du kan vel regne med at om batteriene har vanlige tropper er det for at det skal fylles vann på batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Et bilde av batteriene, med tekst etc hadde sikkert gjort susen. Stemmer det at kompisen til Postmannens kompis ikke er kompis med postmannen, fordi postmannen egentlig er faren hans? ( og er svoger med melkemannen?) ? Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 14.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Eureka skrev 7 minutter siden: Et bilde av batteriene, med tekst etc hadde sikkert gjort susen. Stemmer det at kompisen til Postmannens kompis ikke er kompis med postmannen, fordi postmannen egentlig er faren hans? ( og er svoger med melkemannen?) ? Altså nå kjenner jo ikke jeg kompisen til kompisen til postmannen, og særlig ikke noe av familieforholdene deres. Men vil tro at det er noe i den gata du skisserer Jeg har bare ett svært nært forhold til fruen i båthuset ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Såpass ja! ? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 14.Mars.2018 Del på Facebook Svart 14.Mars.2018 Legg gjerne ut bilder av kona til postmannen sine gel-innlegg.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 15.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Havlengt skrev for 11 timer siden: Legg gjerne ut bilder av kona til postmannen sine gel-innlegg.. :-) skal se om jeg kan oppdrive det for din særlig spesielle interesse, men jeg må advare deg om at kona til postmannen er en mann.. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 15.Mars.2018 Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Morten1989 skrev 1 time siden: skal se om jeg kan oppdrive det for din særlig spesielle interesse, men jeg må advare deg om at kona til postmannen er en mann.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Havlengt Svart 15.Mars.2018 Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Då går me for et bilde av batteria? Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 17.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2018 Var nede og kikket på batteriene men glemte og ta bilde, batteriene er av type haze marine gel legger ved ett bilde av de lånt fra onkel Google. på oppfordring lot jeg være og ta bilde av kona til postmannen. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 17.Mars.2018 Del på Facebook Svart 17.Mars.2018 (redigert) Fikk du virkelig opp troppene på det der batteriet? Var det en sånn list du løftet opp? Redigert 17.Mars.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 17.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2018 Var null problem det ;-) du ser alle de runde hullene på toppen, der var helt perfekt for ei vanlig skralle pipe ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2018 Del på Facebook Svart 17.Mars.2018 Jeg forstår ikke denne tråden. Her er den en som har ødelagt et Gel-batteri ved å åpne det og så fylle på vann. Det ble jo sagt allerede i det første innlegget. Da er det vel bare et spørsmål om hvilken type nytt batteri som skal innkjøpes? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dinamo Svart 17.Mars.2018 Del på Facebook Svart 17.Mars.2018 Det er neppe første batteriet som er fyllt feil. Ein gang i min ungdom jobba eg i eit elektrikerfirma som ogso hadde fartøy som kunde. Eg fekk eit oppdrag å sjekka batteria på eit fartøy, og finna ut kva som feilte. Han var temmelig flau, han som omsider måtte fortelja at batteria var blitt fyllt opp med rødsprit, so eg måtte berre ta turen til grossereren og henta nye batteri. Det beste i historien er likevel at den skøyta som då fekk nye batteri, låg på utsida av ei skøyte som låg og lossa poteter, og då eg var og satte batteria på plass var der ei parkeringsvakt som ville skriva ut ei parkeringsbot til meg. Ho blei kjeppjaga av mannen som stod i vinsjen på potetbåten, elektrikaren som er ombord hos oss skal ikkje ha parkeringsbot, var sagt. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 18.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2018 Lars H. skrev for 18 timer siden: Jeg forstår ikke denne tråden. Her er den en som har ødelagt et Gel-batteri ved å åpne det og så fylle på vann. Det ble jo sagt allerede i det første innlegget. Da er det vel bare et spørsmål om hvilken type nytt batteri som skal innkjøpes? Hvis du leser første post, så ser du at spørsmålet er om de har blitt ødelagte av og fylle vann på? Og det har vel ikke blitt svart på enda :-) Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 18.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2018 Okei så da har vi funnet ut at det er Gelé batterier som er blitt fullt vann på :-) Hva har dette og si for batteriene? Er de ødelagte? Eller blir de bare til vanlige syre batteri nå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.