Heimegut Startet 15.Mars.2018 Del på Facebook Startet 15.Mars.2018 hei. Er det noen som veit hvordan eg kan få tak i en byggebekreftelse på en myra 22fot sjark som blei bygget i 1984? det er det som mangler for og kunne få fiskeriregistrert båten.. håper på et kjekt svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Norsken Svart 15.Mars.2018 Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 (redigert) Ta mål å lag deg bekreftelse selv, var svaret jeg fikk når jeg spurte om det. Anbefaler facebook gruppene for sjarkfiskere, og sjark kjøp og salg osv. Mye folk med peiling der. Ellers er det sikkert noen her også som vet hvem som sitter på slike pappirer. Redigert 15.Mars.2018 av Norsken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Heimegut Svart 15.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 har spurt på facebook. ta mål å lag selv? han eg snakte med på fiskeridir her i ålesund istad sa d MÅTTE ver fra fabrikken... får prøve ei stund til og få tak i, so får eg eventuelt begynne å kverulere litt på fiskeridir kontoret :) takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 15.Mars.2018 Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Prøvd å ringe en av Kulø karene Terje/Eivind? Bor vel i Kristiansund hvis jeg ikke tar for mye feil? De bygget/solgte vel noen av disse båtene. Kanskje de kan hjelpe deg videre, hvor finne hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Heimegut Svart 15.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 ok. takk for flott svar. skal prøve å ringe dei, og legge fram problemet, og satse på at dei kan hjelpe :) :) Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 15.Mars.2018 Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 "Den som utsteder en byggebekreftelse trenger nødvendig kompetanse for å vurdere fartøyets konstruksjon og stabilitet. Dette kan for eksempel være byggeverft, båtkonstruktør, godkjent foretak eller skipskonsulent. Det er imidlertid ingen formelle kompetansekrav til den som fyller ut byggebekreftelsen, men vedkommende tar på seg et ansvar og det kan være krevende å få undersøkt om et fartøy er bygget i henhold til Nordisk Båt Standard (eller annen anerkjent standard). Opplysninger på en byggebekreftelse må påregnes å kunne bli etterprøvd av myndighetene" Så du kan egentlig skrive den selv ja, men burde ha litt peiling på hva du gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Norsken Svart 15.Mars.2018 Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 Beskrivelse på hvordan du skal gjøre alt tror jeg står i Nordisk Båt Standard sitt hefte eller noe sånt. Mener jeg fant en pdf med beskrivelser og informasjon om tullet når jeg sjekka sist. Er en stund siden, så husker ikke helt hvor det var. Sitér dette innlegget Link to post
Heimegut Svart 15.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2018 ok. takker for svar. tror jeg venter til over helga og ser om eg kommer i kontakt med noen som har jobbet på "myra". vist ikkje så får eg gå dypere til verks. er ihvertfall glad for alle som legger energi i å svare her. Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.