Jump to content

Hvem lager Maritims bunnstoff i år?

Faxen

Recommended Posts

Har brukt svart Maritimbunnstoff i flere år og er godt fornøyd.

Hvem som lager maritimbunnstoffet vil man nok aldri få et offisielt svar på, men anbefaler neste gang man er på Maritim å sammenligne selve boks, lokk og tekst/ instruksjoner med SeaJet.

Påfallende likt er(var?) det hvertfall inkl den fargede prikken på lokket som viser fargen, og som i svart har påskriften "black" på seg for å skille mot mørkeblått.

Så får hver og en gjøre seg opp sin egen mening :thumbsup: 

Mvh. SAP

jeg har også brukt Maritim sitt bunnstoff og har vært veldig fornøyd med lite groing selv ved stille ligge. i fjord brukte jeg Hempel må si jeg ble litt skuffet, aldri hatt så mye groe og skjell under båten før. Maritim på plass for denne sesongen her i gården :thumbsup::yesnod: 

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Skal skifte til selvpolerende i år etter harde typer tidligere sesonger (ikke fornøyd).

Har lest meg til at Seajet 033 kan være en grei kandidat, men Maritim er jo særdeles hyggelig i pris da.

At det virker godt trumfer pris , men er det hips om haps så er jo pris en faktor.

Er det hips om haps, eller er 033 hakket bedre ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Erik skrev for 4 timer siden:

Skal skifte til selvpolerende i år etter harde typer tidligere sesonger (ikke fornøyd).

Kan jeg spørre hvorfor du ikke er fornøyd? Jeg har hatt hardt noen sesonger, synes det ikke gir valuta for tid og penger (gror, tåler bare en sesong, 550kr pr liter). Så vurderer også selvpolerende. Men er usikker. 

Erik skrev for 5 timer siden:

Har fartspotensial noe å si tro?  

Jeg tusler rundt i seilbåtfart (Max 7 knop), så det slites kanskje ikke like bra som på mer hurtiggående skrog ?

Vi går også mye i rundt 8 - 10 knop, og har ikke inntrykk av at lav hastighet er et problem med Maritim sitt bunnstoff..

Samtidig trykker vi på fra tid til annet max 17 knop, mulig det kan være utslagsgivende, men tviler..

Tror heller som tidligere debattert, at geografiske/lokale forskjeller kan ha litt og si.. saltgehalt i sjøen, strøm, dyreliv etc..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...