Faxen Startet 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2018 Som titelen sier: Hvem lager Maritims bunnstoff i år? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Kallethekid Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Det har vært Sea Jet tidligere, men jeg er usikker på om det fortsatt er tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Er det nøye, så lenge det funker! Har brukt det på min 35 fots seilbåt i mange år. Ruller på med korthåret rulle, tynner med 1:10 tynner:stoff. Da holder det med o,75l ingen plagsom groing, og ikke tykke lag med gammelt stoff! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Fyrlykten Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Det var smart @aileenll takk for tipset Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordgubbe Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 I alle høve eit godt bunnstoff. Billigare enn Biltema sitt og mykje betre! Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 har brukt Biltema i flere år, har også prøvd ut Sea Jet, Hempel og Jotun, det som har fungert best er faktisk Biltema sitt bunnstoff, så det hadde vært gøy og funnet ut hvem som er produsent av det Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 Saksa berre denne frå ein bunnstofftest i VG: "Det som er viktig å merke seg er at de som ble regnet som testens billigste bunnstoff fra Biltema og Seajet, her avslører seg som direkte dårlige. De har ingen motstandskraft mot groing så lenge båten ligger i ro. Best ut her kommer også Jotun, seier Pedersen." Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Har brukt svart Maritimbunnstoff i flere år og er godt fornøyd. Hvem som lager maritimbunnstoffet vil man nok aldri få et offisielt svar på, men anbefaler neste gang man er på Maritim å sammenligne selve boks, lokk og tekst/ instruksjoner med SeaJet. Påfallende likt er(var?) det hvertfall inkl den fargede prikken på lokket som viser fargen, og som i svart har påskriften "black" på seg for å skille mot mørkeblått. Så får hver og en gjøre seg opp sin egen mening Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
BOBO II Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 jeg har også brukt Maritim sitt bunnstoff og har vært veldig fornøyd med lite groing selv ved stille ligge. i fjord brukte jeg Hempel må si jeg ble litt skuffet, aldri hatt så mye groe og skjell under båten før. Maritim på plass for denne sesongen her i gården Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Ida Marie III Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Bruker også Maritim sitt, funker fint det.. Fikk faktisk opplyst fra butikkinnehaver for en del år siden, at det var Sea jet som var produsent.. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Skal skifte til selvpolerende i år etter harde typer tidligere sesonger (ikke fornøyd). Har lest meg til at Seajet 033 kan være en grei kandidat, men Maritim er jo særdeles hyggelig i pris da. At det virker godt trumfer pris , men er det hips om haps så er jo pris en faktor. Er det hips om haps, eller er 033 hakket bedre ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Ida Marie III Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Har brukt begge produsenter, Seajet og Maritim, aldri merket forskjell. De siste årene bare Maritim.. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Har fartspotensial noe å si tro? Jeg tusler rundt i seilbåtfart (Max 7 knop), så det slites kanskje ikke like bra som på mer hurtiggående skrog ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fjordgubbe Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Har brukt Maritim sitt dei siste 5 åra. Rimelegast og blant dei beste. Ingen grunn til å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Erik skrev for 4 timer siden: Skal skifte til selvpolerende i år etter harde typer tidligere sesonger (ikke fornøyd). Kan jeg spørre hvorfor du ikke er fornøyd? Jeg har hatt hardt noen sesonger, synes det ikke gir valuta for tid og penger (gror, tåler bare en sesong, 550kr pr liter). Så vurderer også selvpolerende. Men er usikker. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Erik skrev for 5 timer siden: Har fartspotensial noe å si tro? Jeg tusler rundt i seilbåtfart (Max 7 knop), så det slites kanskje ikke like bra som på mer hurtiggående skrog ? Vi går også mye i rundt 8 - 10 knop, og har ikke inntrykk av at lav hastighet er et problem med Maritim sitt bunnstoff.. Samtidig trykker vi på fra tid til annet max 17 knop, mulig det kan være utslagsgivende, men tviler.. Tror heller som tidligere debattert, at geografiske/lokale forskjeller kan ha litt og si.. saltgehalt i sjøen, strøm, dyreliv etc.. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 (redigert) Har 7 knopsbåt og har ikke annet enn litt slim som forsvinner i høytrykkspylingen etter endt sessong. viktigere faktorer enn farten tror jeg er jevnlig bruk, og spes på ettersommeren når vannet er varmt her på østlandet. Redigert 19.Mars.2018 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.