Pilot1 Startet 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2018 Hei, jeg har en Wallas 40dt som har begynt å lage dunke lyder, ca 2 sek mellom hvert dunk. Jeg byttet glødeplugg og matte og renset den i dag, så nå starter og brenner den veldig fint, men dunkelyden ble da enda mer fremtredende. Lurer på om det kan være pumpen som lager lyden, er det noen som har vært borti noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 En pumpe lager lyd, men mere som tikkelyd. Er dieselvarmer nytt for deg? Sitér dette innlegget Link to post
Pilot1 Svart 18.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 (redigert) Ja, skjønner den skal lage klikke lyd, men nå er det mer dunking med samme takt som klikkingen. Dunkingen er så høy at det høres i hele båten. Redigert 18.Mars.2018 av Pilot1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 Får satse på at medlemmet wallasservice dukker opp i løpet av kvelden ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 Har du forsøkt å lokalisere lyden, er det fra selve pumpen og altså den som har endret lydbilde? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pilot1 Svart 18.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 Nei, fikk ikke prøvd å lokalisere i dag, jeg hadde satt på plass kjøleskapet da jeg oppdaget at servicen hadde dempet viftestøyen så mye at dunkingen ble veldig plagsom. Er litt usikker på om den dunker mer enn før. Skal prøve å skru opp igjen og lytte i løpet av uka. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Pumpene som brukes i Wallas i dag (egentlig fra tidlig 2000-tallet) lager ikke tikkelyd men et avdempet "dunkelyd" om den ikke henger skikkelig i opphenget sitt. Skal egentlig være bortimot lydløs, såpass at du må holde en finger på pumpa eller se på bevegelser i drivstoffslangen om pumpa i det hele tatt går. Sjekk om pumpen som den skal i gummiopphenget, og om den tar borti noe metall som kan overføre lyden. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Pilot1 Svart 19.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Takk, det skal jeg sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Pilot1 Svart 26.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2018 Hei, jaktet på lyden i helga, men klarte ikke å identifisere den, det høres ikke ut som det er pumpen som lager den. Observerte at lyden kommer når den røde brenner lampen tennes og fordeles ut via kanalene. Det positive er at varmeren fungerer veldig bra og lyden høres mindre nå etter flere timers bruk, mulig den forsvinner helt etter hvert.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.