Jump to content

Webasto Air Top 32 S problem med fødepumpa.

OddArild

Recommended Posts

Har en eldre Webasto som jeg tenkte og få gang på kun for at det er kjekt at alt ombord virker.

Forrige eier har montert ny Eber og bare koblet bort denne. 

Kikket litt på den i dag og fant ut at diesel tilførsel var koblet bort og at fødepumpa lå bortgjemt en plass uten og være tilkoblet. 

Fikk ikke gang på fødepumpa men alt annet tikker og klikker og sviver. 

Målte så på ledningene til pumpa og få 0 Volt til den.

Jeg tenkte da og bare legge opp en bryter for og kjøre fødepumpa i oppstarten manuelt(om jeg ikke finner feilen med kontrollboksen), for på eberen så er den kun med i oppstarten så fikser den seg selv når den sviver. 

Eller bommer jeg der? 

Odd Arild

Merkelig at ingen Webasto-"spesialister" har svart deg. Jeg kjenner ikke Webasto og benevnelsene på disse, men Eberspächer, Ardic og Wallas bruker doseringspumper styrt av en pulserende spenning fra elektronikken, så jeg antar at Webasto bruker tilsvarende. Dette klarer ikke et digitalt voltmeter å "fange" opp, men et gammeldags viser-instrument vil vise det med "napping" i viseren. Setter du spenning direkte på pumpen, vil du få kun et slag hver gang du bryter/kobler til spenningen. Har pumpen stått lenge stille med diesel inni, kan den ha "hengt" seg opp, men du vil kjenne "napping" i pumpen når den får signal. Har du en 12V lysdiode å sette på parallelt med pumpen, vil den blinke sammen med "pulsene". Du vil ikke kunne kjøre pumpen med en "fast" spenning via en bryter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...