Eika Startet 21.Mars.2018 Del på Facebook Startet 21.Mars.2018 Skal igang med lakkering av en kundebåt og trenger da en gelcoat sprøyte, noen som har tips til en relativt god sprøyte som ikke koster skjorta? Med lakkering av 1båt hvert 1-3år så er ikke en 30 000kroners sprøyte ett alternativ. Da blir det heller rulling, 600 - 1200 - 2000 papir, rubb og polering Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.Mars.2018 Del på Facebook Svart 24.Mars.2018 Har brukt lakksprøyte fra biltema med største dysa, men det er ikke optimalt. Har lurt litt på å skaffe denne sprøyta etterhvert. Enkel og grei. Lett og reingjøre: ES 100 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Eika Svart 25.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2018 Noen som vet om denne selges i norske butikker? Ser jo at den er beregna til sprøyting av former, det har kansje noe med finishen på sprøytinga? Men vet noen av dere om en sprøyte som leverer fin finish på sprøyting av skrog ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.Mars.2018 Del på Facebook Svart 25.Mars.2018 Man får ikke fin finish når man sprøyter gelcoat, meg forstått. Det blir dog mye bedre enn å koste på eller rulle på coaten. Pusse og polere må man uansett. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Eika Svart 25.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2018 Polakkene vi brukte tideligere fikk rimelig fin finish, var ikke mye jobb som krevdes etter at de hadde sprøyta, men de hadde sprøyte til bortimot 100 båtpenger. Får vel rulle, slipe, vannslipe og frem med poleringsmaskina da Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 25.Mars.2018 Del på Facebook Svart 25.Mars.2018 Tja.... min erfaring er at om man tynner gelcoaten mye så blir det et ganske slett resultat. Derimot får ikke gelcoaten samme kvalitet nettopp fordi den er tynnet for mye......... Gelcoat i form blir lagt på med pumpe med herderinnjekksering i dyse der jeg kommer fra . Da brukes sprøytekvalitet ( tynnet av coat produsenten ) Der jeg kommer fra ble stor koppsprøyte med etter hukommelsen 2,2 mm dyse foretrukket. Maks 10 % tynning med styren ( S kvalitet ) og som SoBo skriver. Pusse må du uansett. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.