Jump to content

Valg av bobåt, +/- 500k, Marex 280, Agder 880 el.lign.?

larbur

Recommended Posts

• 2 uker senere...
larbur skrev On 21.3.2018 at 12.18:

Hei folkens.

Vi har bestemt oss for å kjøpe oss "bobåt". Budsjett på +/- 500.000,- 

Har akkurat startet å se litt på nett, og har plukket ut følgene som vi synes er fine.

Marex 280

Agder 880

Sollux 930

Noen andre forslag eller kommentarer her ?

Hva ligger normale servicekostnader på slike båte på ?

Lars.

Bobåt, som i feriebåt :)

larbur skrev 2 minutter siden:

Hvorfor droppe Agder ?

larbur skrev 3 minutter siden:

Hvorfor droppe Agder ?

Likte Ramin, så ut som en flott båt.

S/Y Emma skrev On 21.3.2018 at 18.39:

Det er mange her som bor permanent i båtene sine, så her må du være spesifikk. Skal du bo i båten om vinteren, eller et par uker på sommerferie?

sommerferie :)

larbur skrev 14 minutter siden:

Liker Denne ja. Vi er 2 voksne og 3 barn. 3-7 og 10 år. Eneste som er litt dumt er at den ikke har (på de jeg har sett) salong inne. Kun fast dobbelseng i baug.

Vanskelig å få 5 faste sengeplasser + salong i kabin, så da må dere i de fleste tilfeller re opp i salongen.

Her er en Viking 31 som har 4 faste sengeplasser i 2 kabiner + salong nede (soveplass til 1). Har en lik båt selv og er veldig fornøyd.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=104599456

Ellers er jo Scand Baltic en klassiker og mange å velge i. 4 faste sengeplasser og mulighet for å re opp i salong nede. Her er et eksempel:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=111532180

KK

Nidelv 28 fikk vel stikkcabin i tillegg til aktercabin i 1987, mener jeg. Med Agder 880(heter 800 når eldre modeller) mener jeg at den er for liten til en familie på 5, i forhold til de andre nevnt i denne tråden. Da ville jeg heller sett på snekka Agder 840. Baltic er nok kongen på haugen :thumbsup:, men den blir ganske gammel i denne prisklassen. Nidelv 28 fra rundt 2000 kan være masse godbåt for denne summen også.

Redigert av Worry II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...