Winge82 Startet 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2018 Hei. Tenkte å friske opp motor med litt maling. Har skrudd av litt deler for å komme bedre til. Bla startmotor. Får starter jording gjennom godset til motor, eller er det kunn den lille ledningen som går til tenningsbryter som er jord? Skal innrømme å si at jeg ikke har fulgt ledning til tenningsbryter for å se om det er + eller - Begynte å tenke kanskje denne ledningen til tenningen bare er styre strøm (+) også henter starteren jord ifra gods? Vidar Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Er det ikke to store tilkoblinger på starteren? Normalt kommer både pluss og minus fra batteriet til starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Winge82 Svart 21.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 bellen skrev 1 minutt siden: Er det ikke to store tilkoblinger på starteren? Normalt kommer både pluss og minus fra batteriet til starteren. Nei. Kun en stor som går rett til batteri (+) også en liten til tenningsbryter. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Ok.. Da er vel kansje minuskabelen koblet til godset på motoren, og starteren får strøm derifra Sitér dette innlegget Link to post
Winge82 Svart 21.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 bellen skrev 4 minutter siden: Er det ikke to store tilkoblinger på starteren? Normalt kommer både pluss og minus fra batteriet til starteren. Har ett bilde her fra før jeg begynte. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Den hvite er nok den som kommer fra tenningslås og kobler innslaget inn. Minus har du nok koblet på motor slik at startmotor får minus fra gods. Ikke for å pirke men minus, ikke jord. Jord er noe annet :) Følg den tykke svarte minuskabelen fra batteriet så ser du helt sikkert at den ender opp på motor en plass. Sitér dette innlegget Link to post
Winge82 Svart 21.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Kjellg skrev 57 minutter siden: Den hvite er nok den som kommer fra tenningslås og kobler innslaget inn. Minus har du nok koblet på motor slik at startmotor får minus fra gods. Ikke for å pirke men minus, ikke jord. Jord er noe annet :) Følg den tykke svarte minuskabelen fra batteriet så ser du helt sikkert at den ender opp på motor en plass. Da var det som jeg begynte å tenke. Takk for gode innspill. Og heretter heter det minus ? Får pusse litt maling da? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Winge82 skrev 6 minutter siden: Da var det som jeg begynte å tenke. Takk for gode innspill. Og heretter heter det minus ? Får pusse litt maling da? Minus er ein grei betegnelse, gods er ogso greit. Jordledning er den som er nedgravd i potetåkeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.