lurvetass Startet 21.Mars.2018 Del på Facebook Startet 21.Mars.2018 Hei. Hadde en liten vannlekkasje i takluka i kabinen. Og der var spisebordet og fikk skjolder. Noen som har tips om hvordan få det pent igjen? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Fjordgubbe Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Her er vel ikkje mykje å pusse på, men kva med å lage skjolden større, slik at den dekkar heile bordet, og so tilsette litt beis slik at det blir likt?? Berre noko som slo meg. Sikkert håplaust forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 På lakkerte salongbord fungerer det noen ganger å helle på litt rødsprit og tenne på (!) Blåses ut før det bygger seg opp noe varme. Men om det vil fungere her, vet jeg ikke? Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Dersom det er oljet: et gammelt retro oljet teakskap, jeg fikk tak i, hadde mange vannmerker på topplata. Fikk bort alt sammen med lofritt kjøkkenhåndkle mot flekken og strykejern for å stryke over. Begynn med lav varme. Funka også bra på et brunbeisa kjøkkenbord med flekker etter varme ting. Søker du litt på YouTube finner du mange fine videoer om det. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Prøv med en fille fuktet med vaselinolje. Pleier å fungere veldig bra. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
lurvetass Svart 21.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Takk for forslag. Har også fått forslag om å forsøke med Snappy teakrens. Men tenker det blir vanskelig siden bordet er 30 mm tykt. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Bonita I Svart 22.Mars.2018 Del på Facebook Svart 22.Mars.2018 Her er beste løsningen Les mer om her http://www.alanor.no/Problemlosere/Hvite-ringer-pa-treverk/Ringfjerner-og-Lakkfornyer.aspx Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
lurvetass Svart 23.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2018 Takk for forslag Bonita I, men denne fungerer vel best på lakkerte flater? Bordet er et vanlig teakbord som er oljet. Plata er 30 med mer tykk så det er nok finert på sidene også. Kanskje forsøke å pusse forsiktig ned og olje på nytt? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
index Svart 23.Mars.2018 Del på Facebook Svart 23.Mars.2018 Det kan du jo. Men det er mye enklere å bare polere det litt med vaselinolje. Og mest sannsynlig løser det hele problemet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
lurvetass Svart 26.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Hmmm. Da har jeg satt det inn med vaselinolje. Ble mørkere, men ble det egentlig bedre? Kanskje skrubbe med grønnsåpe og forsøke en teakolje med litt farge? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Dr Nelson Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Liberon er bra greier det. Denne bruker jeg på vår bordplate av valnøtt og den er oljet. Fett og vannflekker etter barnelek fjernes lett med denne. Bruk stålull 0000. Ikke Svint eller noe kjøkken stålull. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 -sa jo du skulle bruke strykejern og et godt oppvridd kjøkkenhåndkle eller lignende. Fixa kjøkkenbordet mitt, på nytt, i går. Store lyse områder etter at jeg har satt nystekt pizza på rist oppå. Borte vekk på 3-4 sekunder. Prøvde først med tørt klede og funka ikke. Deretter fuktet. Vannet "overfører " varmen mellom jernet og bordplata. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.