Jump to content

Lekkasje aksling-gjennomføring.


Capella

Recommended Posts

Jeg har en liten lekkasje i akslingsgjennomføringen ( der akslingen går gjennom skroget) .

Dette er en seilbåt med Yanmar 2GM. Innvendig er der en sort gummikappe/belg som ligger utenpå akslingen, og når jeg går for motor, kommer det vann inn mellom belgen og akslingen. Er her noen som vet hvordan jeg kan få tettet dette? er det noen mulighet for ettertrekking i gjennomføringen uten å ta båten på land?

Link to post
Share on other sites

Det er normalt at det drypper inn litt vann, men mye skal det aldri være. Har du husket å lufte pakningen ved sjøsetting i våres? Prøv dette først. Trykk bestemt på begge sidene av pakningen slik at det drypper vann. Smør gjerne med litt fett, men bare en gang i begynnelsen av sesongen.

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Link to post
Share on other sites

tenker du på at det kommer inn vann der smørekoppen for fett er ?

Da er det enten simmeringene som bør byttes eller at talgpakningen er tetter dårlig. Hvis det er talgpakning kan du forsøke å stramme denne litt. Simmeringene kan ikke justeres noe, da må det evt. byttes.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...