nomen Startet 24.Mars.2018 Del på Facebook Startet 24.Mars.2018 God påske alle sammen! Jeg skal som vanlig tilbringe endel tid i båten i påsken, selv om det ikke er vann under kjølen. Jeg har fra før av en BMW-700 fra Victron montert, og fikk igår en pakke fra Sparelys med Victron regulator og Bluetooth dongle. Jeg har følgende spørsmål: Er det mulig å koble disse to enhetene sammen og få info fra begge enheten inn i appen? Jeg har bly/syrebatterier, kan noen hjelpe med hvilke innstillinger som bør gjøres på regulatoren? Det er også ting i innstillingene på batterimonitoren jeg ikke skjønner helt, bl.a dette med "Peukert exponent" Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Dreuf Svart 24.Mars.2018 Del på Facebook Svart 24.Mars.2018 Så sant du ikke har kjøpt en regulator med innebygd Bluetooth så trenger du en dongle pr dings.. Eller bygge/kjøpe en CCXG, og litt wifi evnt 4g så har du informasjonen tilgjengelig på app eller via nettside. Jeg kjører helt standar innstillinger (battery life tror jeg den heter) på mine blysyre, da ser jeg at float er 14.0v, tror det er litt høyt. Peukert står det litt om på Victronenergy sine hjemmesider, men tipper noen av strømguruene inne her svarer på det. (samt om jeg har for høy float..?) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 24.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2018 Jeg lar nok dongelen henge på regulatoren, monitoren har jo display. Håper disse guruene kommer på banen ja? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.