Breezita Startet 24.Juli.2005 Del på Facebook Startet 24.Juli.2005 (redigert) Heisan, er det noen som har beste fremgangsmåte for tetting av en bitteliten deisellekkasje fra den ene dysa, ser ut som det kommer fra returrøret på toppen. Har prøvd å løsne og stramme godt til, men det kommer ørlitegrann ren diesel etterhvert... Motor perkins 4.236 mvh Cita Redigert 25.Juli.2005 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post Share on other sites More sharing options...
Smaapala Svart 24.Juli.2005 Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 Ja. Etter min kjenskap til Perkins så ligger det 2 kobberpakinger på returen. Skift disse og jeg tror problemet er løst. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Breezita Svart 24.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 Takk for tips smaapala. Må det være kobberpakninger eller kan det være syrefast ? Det virker som det er lekk gjennom overgang banjo-bolt og returrør. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post Share on other sites More sharing options...
Steinar S Svart 24.Juli.2005 Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 Må det være kobberpakninger eller kan det være syrefast ? Det virker som det er lekk gjennom overgang banjo-bolt og returrør. <{POST_SNAPBACK}> Må nok være kobber. Syrefaste skiver er for harde til at du få tetting nok, banjoskruene er hule og tåler veldig lite moment. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Breezita Svart 24.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 Hei Steinar S. Ja, høres fornuftig ut. For ta avsted i morgen tidlig for å få tak noen + ekstra banjo bolter. mvh Cita Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post Share on other sites More sharing options...
Jonas Svart 24.Juli.2005 Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 (redigert) Hei. Hvis det lekker mellom banjo og rør, kan det være i loddingen. Da kan den som regel loddes om igjen eller skiftes. Redigert 24.Juli.2005 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Svart 24.Juli.2005 Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 Takk for tips smaapala. Må det være kobberpakninger eller kan det være syrefast ? Det virker som det er lekk gjennom overgang banjo-bolt og returrør. <{POST_SNAPBACK}> Hei, du kan som regel bruke de gamle, bare glød de opp igjen med en propanbrener e.l. Da blir de myke og sveller, kobber er et fint stoff, det vil gjerne anta sin opprinnelige fasong. JOH Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cirkeline Svart 24.Juli.2005 Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 Når du demonterer banjoen så sjekk at der ikke er skader på overflatene der pakningen skal ligge. Det kan forekomme sprekker som noen nevner over og da er ny del eller lodding eneste løsningen. XD3P Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.