nofish Svart 30.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 Ikke så dumt det egentlig. Har bare ikke tenkt på det sånn. Det skal absolutt vurderes Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 Det er nok en av mange andre grunner til at det alltid ligger noen gjenlatte båter i varmere strøk. På et tidspunkt så går ikke tids- og økonomiregnskapet i hop mtp å seile båten hjem. Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 30.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 @Pinkvin ang. Sandvik som "Plogebåt" blir jeg nok litt subjektiv, siden jeg har en. Men min erfaring er at den glir veldig godt i vannet opp til 7kn, da begynner den å dra litt sjø. Ved 11kn begynner min å "slippe" vannet litt, uten å være i nærheten av å løfte seg ut og i plan. Skal stor motorkraft til for å komme over 15kn. Jeg har 155hk og greier 15kn. Sett på eksemplarer på finn med 240hk og oppgitt til 18kn. I og med at Sandvik er rund bak, og bred og dyp på midten ligger den nok mye nærere en snekke i skroget enn et planende skrog. Har ikke så mye å sammenligne med, men hørt fra andre med tverrhekkede halvplanere fra 80', at de bruker samme L/nm uansett fart. Min erfaring er at Sandvik "går på lukta" i 6kn, ploger med enorm hekksjø i 8-11kn, og slipper litt og får flatere hekkbølge i 12+kn. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Mr_TJ Svart 21.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2019 Hvordan gikk dette, ble det tur? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 21.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2019 Mr_TJ skrev for 6 timer siden: Hvordan gikk dette, ble det tur? @nofish Sitér dette innlegget Link to post
nofish Svart 22.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2019 Min bror (den svinepelsen...)))svikta meg og reiser Europa rundt med bil i høst. Helt klart et dårlig valg. Han sitter nå på tredje uka i Torvika (Toreviejja) og kjeder livet av seg. Fullt fortjent. Jeg har ikke gitt opp og håper på en ny mulighet høsten 2020. Sitér dette innlegget Link to post
Arente Svart 22.Februar Link til dette innlegget Svart 22.Februar Har kjøpt meg båt med tanke på kanalene og Middelhavet. Det er Hollandsk stålbåt på 42 fot. Den er bygd for kanalene som jeg forsto! Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 22.Februar Link til dette innlegget Svart 22.Februar @Arente, bilde? Motor? Høyde? Data? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.