Keiko Startet 24.Juli.2005 Del på Facebook Startet 24.Juli.2005 Hei Er en lykkelig eier av en Yamaha F-80 i fra 2000. Men i helgen begynte motoren å sige nedover på tilten. Det forekom først når jeg hadde motoren mye tiltet inn... Men nå siger motoren ned i fra helt oppe til helt nede på noen timer. Det er ikke noe lekasje ut av tiltsylinderen/motoren. Er det noen som kan komme med noen relevante tips om hva det kan være som er feil. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juli.2005 Del på Facebook Svart 25.Juli.2005 Ikke ukjent problem, hadde det samme på min Yamaha F40 etter 1 år. Oftest litt dritt i olja som gjør at 1 av ventilene ikke stenger skikkelig. Har sett en prosedyre for å prøve å få ut møkka av ventilen, , tilte helt opp , senke ned med "nød skruen" , gjenta dette en rekke ganger. Ikke alltid dette hjelper, ta kontakt med et Yamaha verksted for å høre hva de sier. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
vidarbre Svart 25.Juli.2005 Del på Facebook Svart 25.Juli.2005 Har tidligere spurt om temaet, da min 30hk sliter med det samme. Hadde ute ventilene på min i kveld, og når jeg prøver å blåse i dem, lekker den ene. Byttet dem bare om, slik at det nå forhåpentligvis bare siger "oppover", som selvsagt ikke kommer til å skje. Ikke alle feil som er like enkle å finne og gjøre noe med! Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Keiko Svart 26.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2005 Hei Begynner å skjønne hva som er problemet Finnes det noe bedre literatur om dette enn instruksjonsboken? Der står det omtrent ingenting Ligger det noe på nett. Har søkt på Yamaha sine sider uten resultat. Sitér dette innlegget Link to post
vidarbre Svart 27.Juli.2005 Del på Facebook Svart 27.Juli.2005 I Clymer sto det lite, men står om stort sett alt annet... Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
ivar Svart 27.Juli.2005 Del på Facebook Svart 27.Juli.2005 Du kan sjekke yamaha forumet på iboats.com , der finner du nok endel info ved å lete litt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Keiko Svart 1.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2005 Hei Nå tror jeg det er blitt i orden Litt lesing på "iboats" , ny olje, og mye kjøring opp og ned på tilten, så ble det tett.. Det var en liten ventil som skjulte seg under en av skruene nede på tilten. Men om det var meningen at den skal fjernes for å skifte olje vites ikke. Men uten filter på oljen, og med slike små ventilere, så vil litt "rusk"" kunne bli et problem. Men det er oppmuntrende å se at Yamaha har brukt ordentlige materialer når de har produsert dette. O-rings tetting og edelt metall har jeg ikke sett for mye av på enkelte av konkurentene sine motorer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.